mijn tandarts heeft mij verteld dat mijn eerder uitgevoerde wortelkanaalbehandeling er niet meer goed uitziet. Aan de wortelpunt zit een ontsteking (die geen klachten geeft).
Op de foto is te zien dat de kanalen niet goed zijn gevuld, de een is maar voor de helft gevuld, de ander nogal rommelig, is al wel van 15 jaar geleden, dus misschien is dat ook een reden.
De kies is dusdanig slecht dat er na behandeling zowieso een kroon op moet komen.
De 2 opties zijn: een herendo, wel moeilijk uitvoerbaar (zei hij) en niet duidelijk te zeggen of het voor 100% zal lukken en het probleem zal oplossen
kies trekken en na een tijd plaatsen van implantaat.
Ik vind het lastig te beslissen wat te doen. Een herendo die niet lukt drukt qua kosten zwaar op mijn budget, waarna misschien trekken toch nodig is.
De tandarts kan niet garanderen dat hij de ontsteking helemaal kan verwijderen/weg halen.
Een kies trekken met een ontsteking eronder, kan dat eigenlijk wel ivm infectiegevaar?
en....kan gewoon afwachten ook een optie zijn of kunnen er dan beschadigingen aan het bot/kaak optreden waarna een implantaat misschien ook niet meer mogelijk is?
alvast bedankt voor jullie reacties.....
Op de foto is te zien dat de kanalen niet goed zijn gevuld, de een is maar voor de helft gevuld, de ander nogal rommelig, is al wel van 15 jaar geleden, dus misschien is dat ook een reden.
De kies is dusdanig slecht dat er na behandeling zowieso een kroon op moet komen.
De 2 opties zijn: een herendo, wel moeilijk uitvoerbaar (zei hij) en niet duidelijk te zeggen of het voor 100% zal lukken en het probleem zal oplossen
kies trekken en na een tijd plaatsen van implantaat.
Ik vind het lastig te beslissen wat te doen. Een herendo die niet lukt drukt qua kosten zwaar op mijn budget, waarna misschien trekken toch nodig is.
De tandarts kan niet garanderen dat hij de ontsteking helemaal kan verwijderen/weg halen.
Een kies trekken met een ontsteking eronder, kan dat eigenlijk wel ivm infectiegevaar?
en....kan gewoon afwachten ook een optie zijn of kunnen er dan beschadigingen aan het bot/kaak optreden waarna een implantaat misschien ook niet meer mogelijk is?
alvast bedankt voor jullie reacties.....
Re: Kies trekken/implantaat of herendo
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes
Heb hem op zich wel nodig....denk ik...
gisteren sprak ik een kennis die aangaf dat je ook nog kan kiezen voor de goedkopere oplossingen als een plaatje of frame.
Iemand daar ervaringen mee?
Ik zou dan kunnen kiezen voor trekken en daarna rustig nadenken en kijken wat de beste optie is. De kennis van ons werkt als tandartsassistente en gaf aan de je de kosten van een implantaat best kan spreiden, door bijv. de schroef die geplaatst wordt eerst een jaar onbehandeld te laten.
Zij gaf ook dat op de kies niet heel snel een kroon zal kunnen ivm de ontsteking......dus dan is het een hele tijd met een tijdelijke oplossing.....die misschien niet eens lukt.
groetjes