Vraag spalk en 1 scheve tand

Author:
armin1989
Posted:
do, 02/23/2012 - 00:10
Hallo,

Om te beginnen heb ik jaren terug (8 jaar zoiets) zowel een buiten beugel als blokjes gehad. Zeker 2 a 3 jaar. Super resultaat en rechte tanden.
Vorig jaar is er tijdens het ontbijten (cornflakes) een stuk tussen mijn spalk gekomen en op een of andere manier schoot die los en jammer genoeg is daarbij een tand naast mijn voortanden scheef komen te staan. Ik heb de spalk weer vast laten maken en deze is zeker weer 3 keer los gekomen binnen 1 jaar. Nu heb ik ondertussen ook een klein spleetje tussen mijn voortanden gekregen. :smt013

Ik was dus niet tevreden over mijn tandarts en ben naar een andere gegaan. Deze heeft die spalk nu super strak gezet en het doet een beetje pijn als ik bijt.

Mijn vraag is .... is dit normaal ? En kan dit spalkje mijn tanden weer rechts zetten ?

En mijn volgende vraag, hoe zou ik dat spleetje en die ene tand weer rechts kunnen krijgen ? moet ik daar voor weer een beugel dragen ?

Gr
Armin
Ortholimburg

De spalk zal hoogstwaarschijnlijk je tanden niet terug recht krijgen, daarvoor is ze niet bedoeld. ALs er slechts 1 tand fout staat hoeven er niet per sé op alle tanden blokjes, dat hangt af van de situatie. Het kan trouwens ook met andere middelen, vb Essix, Clear aligner, Invisalign. Gaat meestal wel trager en is ook niet gratis.
do, 02/23/2012 - 17:28 Permalink