Ontstoken na verstandskiezen trekken

Author:
Cetin91
Posted:
wo, 02/29/2012 - 09:00
hallo jongens en meisjes,

Ik heb een half jaar geleden mijn eerste verstandskies laten trekken. Verstandskiezen in de onderkaak. Het werd ontstoken, kaakchirurg heeft het opnieuw opengesneden en schoongemaakt. Dit is vervolgens weer gebeurd. Was nog steeds ontstoken en hij haalde de tweede verstandskies er ook uit. Nu zijn ze allebei ontstoken, bij de linkerkant voel ik een kleine bult net achter mijn laatste kies. Het is nog pus in de binnenkant denk ik, maar ik proef geen vieze smaak meer. Mijn rechterverstandskies is 2 maanden geleden eruit gehaald, en ik voel lichte druk bij mijn onderkaak, ik heb het gevoel dat die ook ontstoken raakt, of is inmiddels als ontstoken. Wat zou de oplossing kunnen zijn voor beide ontstoken plekken? Ik heb al beetje op internet gesurfd, ik zag dat wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn. Zal dit wel pijn doen als het beetje dikke bult is op mijn kaak?

Of kan het nog schoongemaakt worden ofzo met zoutwater of iets degelijks ? Ik denk dat het iets met dry socket ook kan zijn.
Kan iemand mij aub helpen, ik zit al weken te stressen voor een pijnlijke behandeling, zucht :(
rosa16

Hoe naar ook het enige wat helpt is naar de tandarts gaan en laten nakijken wat er is. Nu zit je je van alles in je hoofd te halen en het wordt daardoor steeds enger. De enige die in je mond kan kijken en er verstand van heeft is de tandarts. Dapper zijn, afspraak maken en gaan.
Succes.
do, 03/01/2012 - 00:53 Permalink
Cetin91

Ik ben gisteren naar de tandarts gegaan, hij zei dat ik 2 gaatjes heb. Hij heeft gekeken maar hij zegt dat er geen ontsteking ofzo is. Ik voel de pijn wel in de kiezen, de achterste kiezen in mijn onderkaak. Ik voel ook een beetje pijn aan de onderkant, ik heb even met een theelepel getest. Ik heb tegenaan getikt, ik voel wel iets meer pijn als ik erop tik. Ik voel constant wel pijn aan mijn kiezen overdag, dus ik twijfel of het toch wel ontstoken is of niet. Iemand idee ?
do, 03/01/2012 - 14:39 Permalink