Losse Kloppende tand na klap

Author:
nickenzo
Posted:
za, 03/03/2012 - 19:22
Hallo,

afgelopen middag kreeg ik een flinke klap van een elleboog op m'n voortanden. M'n tandvlees bloedde een beetje vlak na de klap maar dat was gauw voorbij. Na de wedstrijd voelde ik er even aan en 1 voortand zit nu lichtelijk los, ik denk dat 'ie nu ongeveer een millimeter kan bewegen als ik er aan zit. Alles goed en wel, maar ik voelde de tand net ook kloppen. Bijten kan ik niet, dat doet namelijk flink pijn.

Wat ik me nu afvraag, is of er wellicht (veel?) schade is aan de tand, door dat kloppende gevoel, of zal dit morgen over zijn en groeit de tand vanzelf weer vast na een aantal dagen?

Alvast bedankt!
Workie

Hallo,

afgelopen middag kreeg ik een flinke klap van een elleboog op m'n voortanden. M'n tandvlees bloedde een beetje vlak na de klap maar dat was gauw voorbij. Na de wedstrijd voelde ik er even aan en 1 voortand zit nu lichtelijk los, ik denk dat 'ie nu ongeveer een millimeter kan bewegen als ik er aan zit. Alles goed en wel, maar ik voelde de tand net ook kloppen. Bijten kan ik niet, dat doet namelijk flink pijn.

Wat ik me nu afvraag, is of er wellicht (veel?) schade is aan de tand, door dat kloppende gevoel, of zal dit morgen over zijn en groeit de tand vanzelf weer vast na een aantal dagen?

Alvast bedankt!
Even de tandarts bellen maandag en het verhaal uitleggen. Maakt die een foto en met een beetje geluk is er geen breuk in de wortel van je tand. Ook verzekeringstechnisch zo spoedig mogelijk contact opnemen met je tandarts. Ikzelf heb zoiets gehad met het sporten en ben toen op de maandag gelijk naar de tandarts geweest, bij mij was er ook een hoekje van de tand afgebroken en was het erg gevoelig. De sportclub was hiervoor verzekerd en het is allemaal heel netjes opgelost.
za, 03/03/2012 - 19:48 Permalink
nickenzo

Bedankt voor het reageren. :) Ik ga dat dan maar doen aankomende maandag, ik ben nog minderjarig dus ik ben nog wel volledig gedekt van wat ik heb begrepen qua verzekering. Hopen dat ik er morgen wat minder last van heb, toch een beetje een zeurende pijn aan de tand helaas. Ik heb ook het idee dat m'n tand scheef is komen te staan, volgens mij drukt de tand nu tegen m'n andere voortand aan wat ook voor een vervelend gevoel zorgt. :-?
za, 03/03/2012 - 22:05 Permalink