Hallo ,
Hopelijk kunt u mij helpen , ik heb een filmpje even gemaakt hopelijk kunt u het zien , maar kan iemand mij vertellen wat het onder mijn kies is?
Ik heb er al ongeveer 2 maanden last van maar ben als de dood voor de tandarts vandaar dat ik het hier eerst vraag.
Het doet geen zeer , het jeukt! vooral als het zich opzet.
Soms is het ook gewoon wit en zie je het niet , maar het is ook vaak rood.
Zie hieronder de link :
http://youtu.be/_yDevdfaSlM
Hopelijk kunt u mij helpen , ik heb een filmpje even gemaakt hopelijk kunt u het zien , maar kan iemand mij vertellen wat het onder mijn kies is?
Ik heb er al ongeveer 2 maanden last van maar ben als de dood voor de tandarts vandaar dat ik het hier eerst vraag.
Het doet geen zeer , het jeukt! vooral als het zich opzet.
Soms is het ook gewoon wit en zie je het niet , maar het is ook vaak rood.
Zie hieronder de link :
http://youtu.be/_yDevdfaSlM
Re: Hallo kan iemand mij vertellen wat dit is? zie filmpje
Zal weinig anders op zitten dan een bezoekje aan de tandarts voor een definitieve diagnose en behandeling...
Wat voor een behandeling kunnen ze hieraan geven? Ben echt als de dood voor de tandarts! Heb een heel slecht gebit ( ondanks goede tandpasta flossen etc...)
Van de wortelkanaalbehandeling zelf zul je niet veel voelen, de zenuw is immers al ter ziele. Het is wel een langer durende behandeling, waarbij je met je mond open moet liggen. Wellicht kun je wat muziek meenemen :smt020 om te ontspannen.
Kan het helaas niet leuker voor je maken in dit geval...
Het is verstandig om niet te lang uit te stellen omdat dit niet vanzelf zal genezen. Laat aub weten of het is opgelost.
Als en indien je gezondheid het toelaat kun je het uitstellen tot je er last van hebt.
Alleen dan kun je een succesvol behoud van de kies wel op je buik schrijven.
Het is een tijdbom en als die ooit afgaat heb je een flinke ontsteking.
Ik vind dit soort problemen bij uitstek een goede binnenkomer voor hele bange mensen.
Want je voelt verbazingwekkend weinig tijdens zo'n behandeling.
Doorgaans is het prima te verdoven.
En in handen van een ervaren collega kan dit zelfs zonder verdoving.
Zo heb ik erg veel zeer tevreden klanten 'gemaakt' die voor die tijd echt met geen 10 paarden naar de tandarts te krijgen waren.
Maar het blijft eng, zonder meer.
Net zoals iemand de eerste keer in een auto gaat zitten na het halen van z'n rijbewijs :roll:
Kort samengevat: je kunt het best zo laten en in deze situatie heb je van de tandarts minder te vrezen dan van de ontsteking.
Overigens vond ik je gebit er echt niet slecht uitzien op de video.
Die bangheid is ontstaan omdat ik een heel slecht gebit heb in de zin van veel gaatjes ( nu zit ik op zo'n 34 al ) en 4 wortel/zenuwbehandelingen die niet verdoofd konden worden omdat het helemaal ontstoken was!
Ik zal morgen hierop verder terug komen en op de andere berichten.
gr danielle