Pijn op de plek van verstandskies

Author:
JoyKe82
Posted:
vr, 02/10/2012 - 21:00
Ik heb bijna 4 jaar geleden een verstandskies laten verwijderen. Dit ging toen vrij lastig, hij zat goed vast en brak in stukken.
Toen alles weer genezen was bleef ik een wat gevoelig trekkerig gevoel op de plek houden waar deze verwijderd was. Mijn tandarts zei dat het leek dat er teveel huid was gebruikt bij het hechten en dit voor spanning zorgde. Een optie was de plek open te laten snijden en opnieuw te hechten. Ik ging vervolgen na een jaar terug naar de kaakchirurg (waar de verstandskies was verwijderd) en met tegenzin van de chirurg werd dit opengesneden en opnieuw gehecht. Op zich is de spanning erg verminderd maar de plek is heel vaak erg gevoelig. Momenteel heeft dit zijn toppunt (of dieptepunt, is maar hoe je het wil noemen) bereikt. Ik heb nu al 2 dagen echt veel last van de huid en met eten doet het echt zeer. Wegens omstandigheden ben ik inmiddels overgeschakeld van tandarts en ik ga het ook aan hem voorleggen maar wilde toch eens vragen hier hoe het kan dat na 4 jaar die plek vaak nog altijd gevoelig en pijnlijk is. De andere verstandskies die verwijderd is heeft nooit problemen opgeleverd, alsof er niets gebeurd is. Wordt er moe van.... Iemand een idee hoe dit alles kan?