Ik heb 2 kronen laten plaatsen en bij de ene kroon ontdekte men al na 3 maanden dat er een wortelkanaalbehandeling nodig was. Ik ben toen bij een endodontoloog geweest die dit heeft uitgevoerd, met als gevolg een "gaatje" in mijn net nieuwe kroon. Nu blijkt dat ik onder de andere kroon een wortelpuntontsteking is. Er is lange tijd geleden wel een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd heeft men geconstateerd, maar men is toen niet "diep" genoeg gegaan om dit hele kanaal schoon te krijgen is mij verteld. Nu is mijn vraag: is het de normale gang van zaken dat een tandarts (dure!) kronen plaats, terwijl er daarna ontdekt wordt dat daaronder ontstekingen zitten? Als leek denk ik dan: waarom zorg je niet eerst dat alle kanalen "schoon" zijn en plaats daarna de kroon? Ik ben hier inmiddels veel geld voor kwijt en vooral veel pijn gehad.
Graag jullie opinie hierover.
Graag jullie opinie hierover.
Re: wortelkanaal/puntbehandeling
Het is bij mij zo dat ik niet beter wist dat mijn toenmalige tandarts een wortelkanaalbehandeling heeft gedaan zo'n 10 jaar geleden......
ik herinner mij een heel gedoe daarvan in mijn mond...
echter, mijn huidige tandarts zegt dat dat niet gebeurd is.
Nu wel een ontsteking dus. Is er dan iemand schuldig te benoemen, want wat is er toen eigenlijk gebeurd, zelf heb je er geen idee van immers... :(