facings composiet

Author:
Help de kinderen
Posted:
wo, 03/14/2012 - 20:31
Eniige tijd geleden heb ik composiet facings op mijn ondertanden laten zetten. Ik wilde eigenlijk liever porceleinen facings maar dat was zonde van de tanden zei de tandarts.

Nu verkleuren de composiet facings razend snel en ze zijn veel te dik vind ik en bovendien ruw tussen de tanden in zodat flossdraad blijft haken. ook zijn ze dof als ze droog worden. Wat ik me afvraag is of het altijd nodig is om van de tanden wat af te slijpen als je porseleinen facings krijgt. (het argument zou zijn omdat de tanden anders te dik worden. Nu zijn de tanden echter door de dikke laag composiet ook veel dikker geworden.

Zijn er flinterdunne porseleinen facings waarbij de tand niet hoeft te worden afgeslepen ?
Newtan

Ja die zijn er al een paar jaar.
Maar ik krijg onze vaste technicus niet zo gek om ze te maken.
Jij hebt waarschijnlijk een tandarts die dit nog niet weet.
En eentje die niet veel verstand heeft van composiet.
Want moderne frontcomposieten zijn niet van echt te onderscheiden.
Als je hem zo gek krijgt er opnieuw aan te beginnen, laat hem dan Filtek Supreme kopen. Of GrandioSo.

En de andere collega's hier weten waarschijnlijk nog wel meer merken.
Zeg maar dat jij proefpersoon wil zijn op zijn volgende cursus.
wo, 03/14/2012 - 21:52 Permalink
TechniekerJeetje

Ivoclar heeft al een tijdje impulse perspillen voor de perstechniek in zijn assortiment. Deze zijn uitermate geschikt voor de non-prep of non invasieve technieken. Hiermee kun je akelig mooie, maar bovenal dunne, facings produceren. Geloof dat ze zover als 0,2 mm kunnen gaan!

Voor jou is een optie in deze om op zoek te gaan naar een technieker die zijn facings perst, en dan wel eentje die de nieuwste technieken gebruikt! Een rondje bellen en vragen of ze bekend zijn met de impulse rolingen van Ivoclar zou een mooi begin zijn! Als je deze gevonden hebt, dan nog je tandarts zover zien te krijgen dat je ze daar mag laten maken.

En nee, ik niet....
wo, 03/14/2012 - 23:43 Permalink
Help de kinderen

Heerlijk, mijn tandarts (niet degene die de facings heeft gezet want ieder heeft eigenlijk een eigen taak in de praktijk, heeft de punten van de facings afgeslepen, evenals de bollen en het geheel gepolijst, het kan dus wel met composiet. Een fluitje van een cenrt en veel mooier nu !

Bedankt jullie allen voor het meedenken !
zo, 05/06/2012 - 12:33 Permalink