Tandenknarsen

Author:
Romy32
Posted:
di, 03/13/2012 - 18:51
Chris888

Ben wel benieuwd naar het succespercentage voor behandeling van nachtelijk knarsen mbv fysiotherapie.
Mijn eigen tandarts zei vorige week nog dat er tegen klemmen eigenlijk niets te doen is, want het gebeurt onbewust.
wo, 03/14/2012 - 00:26 Permalink
vV

bewustwording is deel van de therapie/aanpak...mijn fysio`s krijgen een ik denk 19 van d e20 ingestuurde patiënten klachtenvrij of minimaal klachten beheersbaar zonder splintnoodzaak. daarom gaan patiënten dus eerst naar de fysio.
do, 03/15/2012 - 12:41 Permalink
Help de kinderen

Sinds enkele weken heb ik ook kaakfysiotherapie en de bewustwording is al veel waard voor me. Jammer genoeg zat na een week een tand juist weer los die door het birje redelijk vast was gaan zitten. Geen idee hoe dat kon. De fysiotherapie vergt veel oefenen dus een goede motivatie is erg belangrijk. Ik zal laten weten hoe het verloopt.
do, 03/15/2012 - 23:11 Permalink
Newtan

Ben wel benieuwd naar het succespercentage voor behandeling van nachtelijk knarsen mbv fysiotherapie.
Mijn eigen tandarts zei vorige week nog dat er tegen klemmen eigenlijk niets te doen is, want het gebeurt onbewust.

Daar zijn gelukkig cursussen voor :lol:
Ook voor tandartsen.
En de docenten spreken elkaar wel eens tegen, als je de diverse curussen vergelijkt.
vr, 03/16/2012 - 07:24 Permalink
Chris888

Daar zijn gelukkig cursussen voor :lol:
Ook voor tandartsen.

Dat geeft hoop :wink:
Maar het percentage wat vV noemt is meer dan indrukwekkend! Je zou dan verwachten dat zo'n aanpak redelijk snel algemener wordt.

Ik heb op het moment zelf geen klachten van het klemmen, maar merk het 's nachts of 's ochtends wel, direct na het wakker worden, bewust dus. In mijn geval is het denk ik erger wanneer ik meer aan m'n hoofd heb en ik kan me daarom meer voorstellen bij psychologische begeleiding dan fysiotherapeutische. Zit dat ook in die cursus, doorverwijzing in die richting?
vr, 03/16/2012 - 13:27 Permalink