Nieuwe brug

Author:
ReinhardtP
Posted:
vr, 03/16/2012 - 21:14
Hallo,

Ik heb een brug bij mijn voortanden, bevestigd op twee weggeslepen "echte" tanden. Nu is hier ooit een hoekje vanaf gegaan en dit is toen, zoals een hoek op een echte tand wordt gerepareerd, gerepareerd. Echter het materiaal hecht niet goed aan het materiaal van de brug en zodoende blijft zoiets niet lang zitten. Bij dat kleine hoekje was dat geen probleem maar na een val is het "gat" wat groter en ik heb het idee dat het steeds wat groter wordt en denk dat ik dus een nieuwe brug moet laten zetten.

Nu ben ik niet verzekerd en dat zal ook geen zin hebben daar een tandartsverzekering, voor zover ik heb kunnen nagaan, toch niet uitbetaald in het eerste (half)jaar. Allereerst ben ik erg benieuwd naar de gemiddelde kosten voor zo'n operatie (zeker gezien het feit dat Tandartsen nu vrije prijzen mogen hanteren). Ook kan ik mij voorstellen dat er inmiddels materialen zijn die wel goed hechten aan het materiaal van een brug. Aangezien ik alles uit eigen zak zal gaan betalen probeer ik zoveel mogelijk relevante informatie te verzamelen hieromtrent. Alles wat u mij dus kunt melden is prettig om mee te nemen in mijn overwegingen.
ReinhardtP

Begrijp ik het goed wanneer ik zeg dat dit materiaal is waarmee een afgebroken stuk kan worden vervangen en dat dit materiaal wel goed hecht? En dat er dus geen nieuwe brug in zou hoeven? Want dan ben ik daar zeer in geinteresseerd daar het mij lijkt dat dit heel wat lager zal uitvallen in de kosten.
za, 03/17/2012 - 13:25 Permalink
ReinhardtP

Hartelijk dank. Ik zal het eens voorleggen bij mijn tandarts. Het is overigens denkbaar dat hij er niet mee kan of wil werken. Nu begrijp ik dat u zelf ook tandarts bent? En zo ja, dan kan ik voor een dergelijke behandeling eventueel bij u terecht?
za, 03/17/2012 - 17:44 Permalink