Bij mij is vorige week een kroon geplaatst na het aanbrengen van een implantaat. Deze kroon is al twee keer geplaatst omdat hij niet goed was. Het voelt als een grote prop in mijn mond, de kies ligt ahw op mijn tong, geeft problemen met praten, een constant aanwezig uitermate hinderlijk gevoel, dat niet afneemt. Ook mijn tong begint nu pijn te doen. Mijn eigen tandarts die er ook naar heeft gekeken vertelde mij dat de kroon scheef was geplaatst. Daarna is hij aangepast en vorige week opnieuw geplaatst maar de verandering is nauwelijks merkbaar. Ik heb dit onmiddellijk gemeld aan de implantoloog, maar die zei me dat dit heel "normaal" was en eerlijk gezegd voel ik me niet serieus genomen. Ik heb altijd begrepen dat het moet aanvoelen als een eigen kies. Er is gezegd dat het heel lang gaat duren voordat dit went? Ik vraag mij dit af, ik heb altijd begrepen dat het moet voelen als een eigen kies. Zelf heb ik het idee dat de kroon te groot is. Ik ben nu al zover dat ik het ding eruit wil laten halen, omdat dit niet vol te houden is.
Morgen ga ik naar een collega van deze implantoloog. Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen?
Morgen ga ik naar een collega van deze implantoloog. Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen?
Re: Kroon op implantaat
Echt een vergroeiing dus.
Is ik er dan een of meer kunstkiezen in plaats, hoor ik deze 'klacht'.
De ervaring leert dat dit inderdaad lang duurt voordat de tong weer in de oude vorm ligt.
Ik schat tussen de 3 en 12 maanden.
Maar wat de ene kant op groeit, groeit dus ook weer de andere kant op.
Welkom in onze wereld :smt001