Kroon gekregen en direct pijn bij bijten

Author:
Ronneke
Posted:
do, 03/22/2012 - 13:33
Ik heb een kroon gekregen, maar al direct hierna bleek dat het zeer deed als ik er op beet.
Moest eerst een paar maanden wachten om te kijken of het wegging, dus niet.
Heb toen antibiotica kuurtje gehad voor de zekerheid, bleek ook niet te werken.
Frappant is, dat ik geen pijn heb bij warme/hete drank, dat zou dan insinueren dat het een wortel/zenuw zou zijn.
Overbelasting van de kies kan het ook niet zijn omdat alles goed geslepen is (en anders had ik er geen last van moeten hebben al een paar uur na de behandeling toen ik er voor het eerst op beet).
Ik heb daar geen verstandskies meer, wat de laatste kies zou zijn van achteren.
PS: De 1e kies van achteren, boven, de verstandskies, heb ik dus niet meer maar duidt het wel als eerste kies.
De kroon overkapt een verloren kies (3e van achteren, boven), en zit dus op de 4e van achteren tot en met de 2e van achteren.
Als je op de kroon drukt doet het het zeerst als je vooraan drukt, dus op de 4e van achteren.
Ik merk trouwens GEEN verschil met een half jaar geleden, het doet even zeer als je er op bijt, en het doet GEEN zeer de rest van de tijd!?
(alhoewel, heel af en toe lijkt een hele lichte zenuwpijn eventjes op te spelen).

Confused!? :(
Ronneke

Wat doet er dan zeer?
Naar mijn mening komt de pijn uit het midden, niet het tandvlees (perceptie).
De tandarts had ook een foto gemaakt, maar daar was nauwelijks iets op te zien (dus niks zwart, meer grijs).
Dus op dat moment niet echt een ontsteking.
Hij wil over een paar maanden weer een foto maken.
Dan zijn we ondertussen een jaar verder.
vr, 03/23/2012 - 10:14 Permalink