Hallo,
Mijn tandarts heeft een kaakchirurg in dienst.
Deze kaakchirurg heeft dit jaar 2 verstandskiezen getrokken.
Op de nota staat een rekening van 175,- onder code J315.
Kaakchirurgie valt wel binnen mijn pakket.
Toch wil de IZZ dit niet vergoeden omdat er geen dbc code opstaat (ziekenhuiscode). :smt017
De tandartspraktijk kan dit niet aanpassen.
Wat moet ik nou doen? Het lijkt mij raar dat ik de rekening niet vergoed krijg terwijl kaakchirurgie binnen de basisverzekering valt van de IZZ.
Wat zijn mijn rechten? En moet ik de volgende 2 verstandskiezen ergens anders laten trekken? Het gaat nu niet eens van mijn eigen risico af.
Groeten Rianne.
Mijn tandarts heeft een kaakchirurg in dienst.
Deze kaakchirurg heeft dit jaar 2 verstandskiezen getrokken.
Op de nota staat een rekening van 175,- onder code J315.
Kaakchirurgie valt wel binnen mijn pakket.
Toch wil de IZZ dit niet vergoeden omdat er geen dbc code opstaat (ziekenhuiscode). :smt017
De tandartspraktijk kan dit niet aanpassen.
Wat moet ik nou doen? Het lijkt mij raar dat ik de rekening niet vergoed krijg terwijl kaakchirurgie binnen de basisverzekering valt van de IZZ.
Wat zijn mijn rechten? En moet ik de volgende 2 verstandskiezen ergens anders laten trekken? Het gaat nu niet eens van mijn eigen risico af.
Groeten Rianne.
Re: Kaakchirurg rekening niet vergoed, wel binnen basisverz.
Mijn tandarts is de baas van de praktijk en heeft de kaakchirurg in dienst.
Vroeger deed hij het trekken van de verstandskiezen nog zelf, maar tegenwoordig laat hij dat altijd doen door zijn kaakchirurg.
Vooraf werden er geen moeilijkheden verwacht met het trekken. Maar 1 van de verstandskiezen was achteraf wel lastig.
Ik begrijp je verhaal nog niet helemaal goed. Bedoel je dat de kaakchirurg misschien niet onder de functie kaakchirurg valt bij mijn praktijk?
Ik heb inderdaad geen aanvullende verzekering, die heb ik net laten vallen omdat ik dacht dat de kaakchirurgie toch vergoed zou worden.
Groeten Rianne
De nota's krijg ik altijd eerst zelf. Ik probeerde het te declareren, maar ze willen er niks mee doen
en er werd geen euro van mijn eigen risico afgehaald.
Kan het zijn dat mijn tandarts hem een kaakchirurg noemt, maar dat hij niet zo in dienst is?
Dat hij daardoor geen andere code kan geven? Of krijg ik het alleen vergoed via een ziekenhuis?
Heel erg bedankt voor het meekijken met me, ik probeer het helder te hebben voordat ik hem ga bellen/ langs ga.
Dan weet ik waar ik sta :wink:
Groeten Rianne.
Groeten Rianne.
Ik laat het hier nog wel even weten als ik contact heb gehad.
Groeten en een fijn weekend!
Rianne.