Geen idee of het de gewoonte is overal, maar ik vind dat alle zorg-rekeningen eerst naar de patiënten zelf moet en niet, zoals vaak gebeurt, direct naar de verzekeraar.
Vooral bij <18 jarigen (viel me op) die tandartskosten in het basispakket hebben gaat de rekening vaak direct naar de verzekering.
Als er iets niet klopt is daar dus geen zicht op. Zelf maakte ik mee dat mijn tandarts de rekening per abuis naar een verkeerde verzekeraar stuurde, die natuurlijk niet betaalde. daarna kwam de rekening bij mij. Voordat ik hem doorstuurde naar de goede verzekering kon ik hem dus inkijken.
Hij klopte niet :smt018
dus tandarts bellen, praten, lagere rekening gekregen etc.
De verzekering zou me dankbaar moeten zijn!
ik denk dat het eea minder fraudegevoelig is als mensen het altijd zelf eerst inzien
Dat geldt mi ook voor ziekenhuis- en andere zorgrekeningen.
Daarnaast; Je schrikt je suf als je sommige kosten ziet. :(
Ook voor het prijsbewustzijn van de klant is het goed om daar zelf zicht op te hebben. :smt024
Vooral bij <18 jarigen (viel me op) die tandartskosten in het basispakket hebben gaat de rekening vaak direct naar de verzekering.
Als er iets niet klopt is daar dus geen zicht op. Zelf maakte ik mee dat mijn tandarts de rekening per abuis naar een verkeerde verzekeraar stuurde, die natuurlijk niet betaalde. daarna kwam de rekening bij mij. Voordat ik hem doorstuurde naar de goede verzekering kon ik hem dus inkijken.
Hij klopte niet :smt018
dus tandarts bellen, praten, lagere rekening gekregen etc.
De verzekering zou me dankbaar moeten zijn!
ik denk dat het eea minder fraudegevoelig is als mensen het altijd zelf eerst inzien
Dat geldt mi ook voor ziekenhuis- en andere zorgrekeningen.
Daarnaast; Je schrikt je suf als je sommige kosten ziet. :(
Ook voor het prijsbewustzijn van de klant is het goed om daar zelf zicht op te hebben. :smt024
Re: rekeningen eerst naar patient
Als het goed is, kan je jouw rekening bij de verzekering digitaal checken.
En ach...we kunnen het ook nooit goed doen...ik heb dan weer mensen die klagen dat ze helemaal een kopie moeten maken en die helemaal op moeten sturen naar de verzekering...
Automatisch afschrift via e-mail naar de patient lijkt mij (voor de programmeur) dan weer een eitje ;-)
Moet misschien via een inlog.
Gewoon doen, zo'n rekening.
Maar elk goed systeem heeft wel weer z'n nadeel in handen van foute figuren.
Maar die maken van elk systeem misbruik en dat hou je niet tegen.
Dat weten patienten niet?