Ik krijg volgende week een hemisectie bij een kies die al een wortelkanaalbehandeling en een wortelpuntbehandeling heeft gehad maar waar ik steeds pijn aan blijf houden, nu al langer dan een jaar, er is echter niets te zien op de röntgenfoto waar mijn pijn vandaan kan komen dus stelt de kaakchirurg een gehele wortelamputatie voor. Mischien helpt dat werd er verteld maar mischien ook niet. Echter vorig jaar voor het verwijderen van de wortelpunt was er middels een cone beam scan ( 3 d foto ) een kleine ontsteking te zien aan een aftakking van de wortelpunt. Nu wil ik graag weer zo'n scan alvorens de gehele wortel te verwijderen de kaakchirurg vindt dat zo'n scan geen toegevoegde waarde heeft op dit moment. Aangezien hij geen garantie geeft voor het verdwijnen van mijn pijn noch na een hemisectie of evt het trekken van de hele kies twijfel ik enorm wat moet ik doen? Ik zie er als een berg tegen op en wil zelf graag toch nog een scan alvorens de kaakchirurg mijn hele wortel gaat verwijderen al is het voor mijn eigen geruststelling. Wie heeft ervaringen met het geheel verwijderen van een wortel? en werd dit ook gedaan zonder dat men weet waar de klacht vandaan kwam? Ik ben gewoon ontzettend bang dat het geen steek uit gaat halen en wil graag weten waar de werkelijke pijn vandaan komt. :oops:
Re: hemisectie
Dat viel mij enorm mee, ben nu alleen bang dat er een vrij grote snee gemaakt moet worden en dat er veel meer bot weggeboort moet worden
en of er ook nog een kroon moet komen over de betreffende kies.