Hallo, ik denk dat ik een probleempje heb!
Ik heb erg terug getrokken tandvlees bij me ondertanden voor.. De oorzaak is parodontitis, 1 tand zit redelijk los! Nu is er besloten dat ik moet gaan geloven aan een kunstgebit. Er is een aanvraag onderweg naar de zorgverzekeraar.
Nu komt het..
Ik ben onverwachts zwanger geworden, en weet nu echt niet wat ik moet doen..maant ik denk dat ze niet me tanden gaan trekken terwijl ik zwanger ben? Maar hoelang kan ik nog rekken met me eigen tanden.. Droom vaak dat me onder tanden er uit vallen ben daar zo bang voor en ja dan sta ik straks mooi verschut.
Wat moet ik nu doen??
Ik heb erg terug getrokken tandvlees bij me ondertanden voor.. De oorzaak is parodontitis, 1 tand zit redelijk los! Nu is er besloten dat ik moet gaan geloven aan een kunstgebit. Er is een aanvraag onderweg naar de zorgverzekeraar.
Nu komt het..
Ik ben onverwachts zwanger geworden, en weet nu echt niet wat ik moet doen..maant ik denk dat ze niet me tanden gaan trekken terwijl ik zwanger ben? Maar hoelang kan ik nog rekken met me eigen tanden.. Droom vaak dat me onder tanden er uit vallen ben daar zo bang voor en ja dan sta ik straks mooi verschut.
Wat moet ik nu doen??
Re: Wat te doen???
Kan me zo voorstellen dat ze graag wil weten waar ze aan toe is en wat ze het beste kan doen! ;)
2) Parodontitis kan vroeggeboorte en laaggewicht veroorzaken.
3) Hoeveel stress zal trekken voor jou geven?
4) Waarom overleg je niet even met de tandarts?
Tanden eruit tijdens zwangerschap, aktief eruit halen bedoel ik dan, kan zonder problemen vanaf de derde maand omdat er dan in de verdoving geen contraindicatie meer zit. Je zou even kunnen kijken hoe snel het echt achteruit gaat want een tand die los aanvoelt blijkt in de praktijk vaak nog behoorlijk vast te zitten. En last but not least, dromen over tanden kwijtraken gaan vaak over ander verlies, maar dat hoeft helemaal niet een echt verlies te zijn maar ook iets abstracts, zoals je jeugd, je oude situatie of weet ik veel
Eerst was het gewoon een tandvlees onsteking heb toen een behandeling gehad kreeg ik gaasjes die in iets ingedompelt waren op mijn tandvlees.. nu achteraf blijkt het dus parodontitis te zijn. Ik denk dat het mijn niet zoveel stress geeft het trekken.. Maar ik lees veel dat je moeilijk kunt eten en dergelijke en tjah de pijnstillers is dit dan wel goed voor me kindje?