Hallo, ik heb een probleem. Ik heb twee weken geleden een behandeling gehad om noodkroon te plaatsen. Geen wortelkanaalbehandeling. Heb 4 dagen na plaatsing hevige pijn gekregen, ik slikte paracetamol. Werd er ook wakker van. Paracetamol hielp wel goed. Tandarts heeft er wat fluoride op gedaan en vooralsnog geen foto. Heeft ook wat bijgeslepen aan de kroon. Dit heeft niet echt geholpen.De laatste 2 dagen ging het goed wat pijn betreft.. kon er slecht mee eten: dit was gevoelig evenals warmte en koude. De pijn hierbij verdween wel binnen minuut. Vandaag is de definitieve kroon geplaatst. Nukreeg ik vreselijke pijn toen de verdoving uitgewerkt was. ik heb paracetamol genomen en brufen. Dit werkt nu uit. Krijg weer pijn. Kortom: vraag is: Kan het zijn dat dit bij mij hevige reactie is die normaal is of is dit vreemd? Wanneer de pijn een week duurt en daarna weg is ga ik ervoor, maar ik wordt zo moe van de pijn en het maakt me ook erg onzeker. Zeker nu kroon er definitief ingezet is. Hoop dat vraagstelling duidelijk is. Vast dank. Inkie.
Re: pijn na plaatsen kroon
Als ik je zo inschat is de kans het grootst dat er een tandvleesontsteking zit.
In dat geval zou je met Parodontax de zaak rustig kunnen krijgen.
Maar dat is mijn inschatting.
Een weekje dat proberen om te kijken of het minder wordt kan geen kwaad.
Re: pijn na plaatsen kroon