kan ik blijven rondlopen met een gat in mijn kroon?

Author:
hermamerx
Posted:
di, 03/27/2012 - 18:09
Twee weken geleden ben ik naar mijn tandarts gegaan i.v.m. een ontsteking onder een kroon. Hij heeft de kroon open geboord en schoongemaakt en daarna gesloten. Die nacht niet geslapen vanwege de pijn. Volgende ochtend terug gegaan. De tandarts heeft de vulling eruit gehaald en wederom schoongemaakt. Hij heeft daarna de vulling eruit gelaten zodat het pus eruit kon. Verder recept voor penicillinekuur meegekregen. Na 2 dagen hevige bijverschijnselen van de penicilline (zwelling werd erger, keel en borst gingen ook opzetten, moeite met slikken). Naar de eerste hulp geweest, infuus en pillen gekregen en nieuwe antibioticakuur. Ook dit ging na 2 dagen mis: maagontsteking. 's Avonds naar de huisartsenpost gegaan en maagzuurremmers plus wederom een nieuwe kuur gekregen. Dit ging gelukkig goed. Vrijdagochtend de laatste pil genomen. Er zat nog een kleine verharding, maar nu dinsdag is deze zo goed als weg. Vandaar dat ik vandaag mijn tandarts belde voor een nieuwe afspraak. Ik kreeg de receptioniste aan de telefoon die me vertelde dat de tandarts tot 14 april van het eiland is (het is nu 27 maart). Ik woon dus op een eiland (Bonaire om precies te zijn). Er zijn nog 2 tandartsen op het eiland, maar die nemen geen patienten van andere tandartsen aan. Mijn vraag is nu: kan ik tot 14 april met dat gat in mijn kroon blijven lopen? Moet ik ergens mee spoelen om het schoon te houden? Heel graag antwoord, want zoveel pijn en ellende als ik de afgelopen 2 weken heb gehad wil ik niet meer.