Pijn in kiezen bij het eten van een snoepje

Author:
Krekkie
Posted:
do, 03/29/2012 - 13:20
Hallo, telkens als ik een snoepje eet of een stukje vlees dan doen mijn kiezen altijd verschrikkelijk veel pijn. Ik krijg dan zo'n steek gevoel. Ik zelf dacht dat ik een gaatje had, maar toen had ik controle bij mijn tandarts en toen was er niks aan de hand en alles was oké. Nu 2 weken naar die controle en ook daar voor heb ik steeds die pijn bij het eten van een snoepje of wat anders. Waar kan het aan liggen?

Bedankt

Groet Krekkie
Chris888

Kee.
gaatjes onder vullingen en tussen twee kiezen in (in de vlakken die tegen elkaar aan staan) zijn niet altijd makkelijk te vinden. Daarom maken de meeste tandartsen tegenwoordig regelmatig een röntgenfoto. Maar ook het vragen naar klachten hoort bij een controle, samen met het antwoord van de patiënt.
Toen ik jong was maakte mijn tandarts geen foto's en zoals ik al zei vertelde ik het niet als ik pijn voelde bij iets zoets. Ook als hij er concreet naar vroeg ontkende ik last te hebben, struisvogelpolitiek dus. Als je daar over nadenkt is dat natuurlijk eigenlijk idioot, want als je niet wil dat een tandarts een gaatje vindt kun je beter thuisblijven...
za, 03/31/2012 - 17:18 Permalink
Newtan

Als ik gewoon kijk, hoor ik ongeveer 75% van de gaatjes te kunnen vinden.
Als daar rontgenfoto's bij gemaakt worden, wordt dat al 90%.
Maar 100% haal ik in principe nooit.

Maar als er iets last geeft, ben ik wel 5 tot 10 minuten bezig om gericht verder te zoeken.
En als ik in eerste instantie niets bijzonders zag, komt er toch vaak nog wel een heel klein lekje of breukje in het zicht.
Maar lang niet altijd.
Ik schat de helft van de gevallen.
zo, 04/01/2012 - 08:02 Permalink