Tegenslag.............

Author:
Alrine
Posted:
do, 04/05/2012 - 19:18
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld op dit forum en hoop dat ik in de juiste rubriek zit.

Ik zal eerst even wat over mijn voorgeschiedenis vertellen (zal proberen om het zo kort mogelijk te houden)

Mijn tandarts ging met pensioen en een nieuwe tandarts nam zijn praktijk over.
Na verloop van tijd kreeg ik klachten, dan een pijntje hier dan een pijntje daar..
Ook viel het mij op dat de nieuwe tandarts wel erg klaar was met zijn halfjaarlijkse controle.
Na de halfjaarlijkse controle vroeg hij standaard of ik nog klachten had,
waarop ik de laatste jaren eigenlijk steeds aangaf dat ik die idd had.
Als hij dan vervolgens de betreffende kiezen en tanden bekeek, mankeerde er volgens hem nooit iets aan.
Op mijn verzoek werd er dan wel eens een foto gemaakt maar ook daarop was volgens hem nooit iets te zien.
Heb de afgelopen jaren heel wat kiespijn gehad en telkens werd ik naar huis gestuurd met de boodschap dat er niets aan mankeerde.

Een aantal maanden geleden was ik het zat en ben bij een andere tandarts gegaan.
Deze stelde onmiddelijk vast dat ik een ernstige vorm van parodontitus had met pockest van 5, 6, 7, 8 en zelfs 10 mm had..
Daar kwam dus mijn pijn vandaan...
Mondhygieniste heeft het allemaal schoongemaakt en ik ben aan het raggen gegaan.
Afgelopen week moest ik voor een herbeoordeling komen.
Zelf had ik het gevoel dat het aardig opgeknapt was, mijn tandvlees bloedde niet meer en de pijn was zo goed als verdwenen.
Tot mijn grote schrik is er bijna niets veranderd. Een enkele pocket is van 5 naar 4 gegaan,
maar de meesten zitten toch nog op 6 of 7, en eentje op 9.

Een bijkomend probleem is dat mijn man met pensioen is gegaan en wij in het buitenland wonen.
Zijn pensioen betekent dat wij niet meer in Nederland naar de tandarts en dokter mogen gaan,
maar dat dus nu in het buitenland moeten doen.
De status is opgestuurd naar een verzekeraar in het buitenland en daarvan heb ik gehoord dat ze mij vanwege de parodontitus NIET voor de tandarts willen verzekeren.

Over enkele weken moet ik weer terug naar de mondhygieniste, zij gaat het nogmaals schoonmaken en ik heb ook een antibioticakuur meegekregen.
Ook heeft zij een kweek afgenomen om te kijken of ik een bacterie in mijn mond heb.
Als ik een bepaalde bacterie in mijn mond zou hebben dan zou ik naar de parodontoloog moeten en die voert dan een flap-operatie uit.
Ook is er al even kort gesproken over de kosten van een evt. kunstgebit. :o
Die kosten zouden namelijk aanzienlijk lager zijn dan de behandelingen van de parodontoloog.
Maar eigenlijk vind ik het ook nog al wat om om die reden een kunstgebit te nemen.
Ik heb op de parodontitus na, een heel sterk en puntgaaf gebit, bijna geen vullingen, en heb al mijn tanden en kiezen nog.
Wat is nu wijsheid? Let op: Ik krijg dus NIETS vergoed en moet dus alles zelf betalen.

Mijn excuses voor het toch nog lange verhaal. :oops:
Lieneke

Alleen jij kan dit echt beslissen. Of je wilt je tanden behouden en investeerd hierin of je wilt ze niet houden. Ik zou zelf voor de parodontoloog gaan, kosten wat het kost. Ik moet er niet aan denken om mijn tanden kwijt te raken.
do, 04/05/2012 - 20:25 Permalink