Hoi,
Vorige week woensdag zijn aan de rechterkant de onderste en bovenste verstandskies getrokken.
Onder heb ik helemaal geen last.
Boven is het gehecht omdat de kies wat vast zat aan het tandvlees.
De hechting irriteert me enorm en daarom heb ik boven nog wel wat pijn klachten, maar niet zoveel dat ik er pijnstillers voor nodig heb.
Ik heb nu het idee dat de kies naast de getrokken bovenste verstandskies ook wat pijn doet. Niet bij het eten ofzo, maar als ik mijn tanden/kaken heel hard op elkaar klem dan voel ik een soort pijn / beweging in die kies.
Ik wil niet voor iedere wissewasje mijn tandarts lastigvallen.
Mijn vraag is dus: is het normaal dat die kies wat pijn doet / wat in beweging zou kunnen zijn of is er iets mis gegaan en moet ik naar de tandarts?
Thanks!
Vorige week woensdag zijn aan de rechterkant de onderste en bovenste verstandskies getrokken.
Onder heb ik helemaal geen last.
Boven is het gehecht omdat de kies wat vast zat aan het tandvlees.
De hechting irriteert me enorm en daarom heb ik boven nog wel wat pijn klachten, maar niet zoveel dat ik er pijnstillers voor nodig heb.
Ik heb nu het idee dat de kies naast de getrokken bovenste verstandskies ook wat pijn doet. Niet bij het eten ofzo, maar als ik mijn tanden/kaken heel hard op elkaar klem dan voel ik een soort pijn / beweging in die kies.
Ik wil niet voor iedere wissewasje mijn tandarts lastigvallen.
Mijn vraag is dus: is het normaal dat die kies wat pijn doet / wat in beweging zou kunnen zijn of is er iets mis gegaan en moet ik naar de tandarts?
Thanks!
Re: Pijn aan de kies naast de getrokken verstandkies
Ik ben geen tandarts maar bij mij zijn m'n verstandskiezen een twee maanden geleden ook getrokken. Aan de bovenkant zijn de kiezen voor de verstandskiezen ook wat gevoelig bij mij. Echt 'pijn' doen ze niet maar als ik m'n kiezen op elkaar zet of met m'n tong tegen de kiezen aan duw heb ik ook het idee dat ik de kiezen wat kan 'bewegen' en voel ik een lichte 'pijn'.
Het kaakbot met al haar zenuw- en bloedbanen maakt het verwijderen van een verstandskies niet iedere dag mee. Bovendien hebben tanden normaal gesproken 'steun' aan elkaar, bedenk dus dat (nu je verstandskiezen weg zijn) de kiezen daarvoor even wat minder steun krijgen.
Denk niet dat een tandarts hier niet veel aan kan veranderen.
Ik neem zelf maar aan dat deze klachten verdwijnen als de wond/het kaakbot zich herstelt.
Of het normaal is durf ik je niet te zeggen, maar ik heb dezelfde klacht (misschien een geruststelling). ;)
Re: Pijn aan de kies naast de getrokken verstandkies
Bedankt voor je reactie.
Ik wacht het gewoon nog even af :-)