Hallo,
Er staat al een afspraak volgende week bij de tandarts en dan zal ik dit ook laten zien, maar ik maak me wel een beetje zorgen, omdat ik niet weet wat het is.
Sinds twee dagen heb ik een verdikking net achter m'n verstandskies onderin.
Het is niet zo dat m'n tandvlees rond m'n verstandskies ontstoken is.
De verstandskies is ook goed doorgekomen (geen met tandvlees bedekte stukken).
Er zit dus een verdikking/bult net achter de kies daar waar het weer omhoog loopt.
Het doet ook wat pijn (voelt ontstoken- ook wat vieze smaak af en toe). Bepaalde tongbewegingen zijn wat pijnlijk en de pijn lijkt wat 'omhoog/achter' te kruipen richting bovenkaak.
Geen kiespijn of zichtbare problemen bij de kies zelf. Ik voel het vandaag wel wat meer - ook met m'n mond opendoen en kauwbewegingen.
Het is niet zo dat ik verga van de pijn hoor, maar ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken.
Kan het een ander probleem zijn dan een ontsteking die kiesgerelateerd is?
Zit daar iets wat vanwege Sjogren ontstoken kan zijn (speekselsteentje ofzo).
Ik had al ergens gelezen dat koorts niet een goed teken is. Nou ja, dat heb ik nog niet, dus zolang dat niet is zal er wel niets acuuts zijn, maar toch.
Iemand een idee of geruststelling?
Bedankt!
Er staat al een afspraak volgende week bij de tandarts en dan zal ik dit ook laten zien, maar ik maak me wel een beetje zorgen, omdat ik niet weet wat het is.
Sinds twee dagen heb ik een verdikking net achter m'n verstandskies onderin.
Het is niet zo dat m'n tandvlees rond m'n verstandskies ontstoken is.
De verstandskies is ook goed doorgekomen (geen met tandvlees bedekte stukken).
Er zit dus een verdikking/bult net achter de kies daar waar het weer omhoog loopt.
Het doet ook wat pijn (voelt ontstoken- ook wat vieze smaak af en toe). Bepaalde tongbewegingen zijn wat pijnlijk en de pijn lijkt wat 'omhoog/achter' te kruipen richting bovenkaak.
Geen kiespijn of zichtbare problemen bij de kies zelf. Ik voel het vandaag wel wat meer - ook met m'n mond opendoen en kauwbewegingen.
Het is niet zo dat ik verga van de pijn hoor, maar ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet denken.
Kan het een ander probleem zijn dan een ontsteking die kiesgerelateerd is?
Zit daar iets wat vanwege Sjogren ontstoken kan zijn (speekselsteentje ofzo).
Ik had al ergens gelezen dat koorts niet een goed teken is. Nou ja, dat heb ik nog niet, dus zolang dat niet is zal er wel niets acuuts zijn, maar toch.
Iemand een idee of geruststelling?
Bedankt!
Re: verdikking achter verstandskies
Wil je er snel vanaf proberen te komen, spoel dan met 2% waterstofperoxide, 5x daags 20 seconden, tot het over is.
Nou, het is i.i.g. niet erger geworden, daar ben ik wel blij om.
Ik had al wat Meridol gehaald bij de tandarts om mee te spoelen.
Zolang het zo blijft als nu of minder wordt, houd ik het wel goed vol tot aan de afspraak met de tandarts.
Mooi dat het wel meevalt.