Hallo,
Ik zou graag wat meer informatie krijgen over wat een kaakchirurg doet. Ik heb namelijk een tand in mijn onderkaak, de tand naast de hoektand, die niet goed in mijn mond staat. Hij staat met de wortel naar buiten en dit wordt steeds erger. Dit is allemaal veroorzaakt door een slechte beugel gecombineerd met een slechte tandarts, maar dat is een ander verhaal. Inmiddels wil er ook geen tanvlees meer op mijn tand groeien, doordat de wortel te ver naar voren/buiten staat. De bovenkant van mijn tand staat juist erg naar binnen. Mijn parodontoloog denkt dat mijn tand er op den duur gewoon uit zal vallen als er niets gebeurd. Toch vindt hij het nu al plaatsen van een implantaat zonde.
Kan een kaakchirurg mijn tand opnieuw plaatsen? Ik heb hier echt geen verstand van en het duurt nog even voordat ik weer een afspraak heb bij mijn (nieuwe) tandarts en parodontoloog. Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Als jullie andere ideeën hebben, hoor ik het graag!
Alvast bedankt!
Ik zou graag wat meer informatie krijgen over wat een kaakchirurg doet. Ik heb namelijk een tand in mijn onderkaak, de tand naast de hoektand, die niet goed in mijn mond staat. Hij staat met de wortel naar buiten en dit wordt steeds erger. Dit is allemaal veroorzaakt door een slechte beugel gecombineerd met een slechte tandarts, maar dat is een ander verhaal. Inmiddels wil er ook geen tanvlees meer op mijn tand groeien, doordat de wortel te ver naar voren/buiten staat. De bovenkant van mijn tand staat juist erg naar binnen. Mijn parodontoloog denkt dat mijn tand er op den duur gewoon uit zal vallen als er niets gebeurd. Toch vindt hij het nu al plaatsen van een implantaat zonde.
Kan een kaakchirurg mijn tand opnieuw plaatsen? Ik heb hier echt geen verstand van en het duurt nog even voordat ik weer een afspraak heb bij mijn (nieuwe) tandarts en parodontoloog. Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Als jullie andere ideeën hebben, hoor ik het graag!
Alvast bedankt!
Re: Kan een kaakchirurg mijn tand opnieuw plaatsen?
bij mij hebben ze 1 weken geleden een hoektand vanuit mijn gehemeltje eruit getrokken en vervolgens op de juiste plaats gezet. Hiervoor moest eerst nog wel een gat geboord worden, maar de ruimte was er al natuurlijk omdat ik die tand daar hoorde en mijn melktand er niet meer in zat. Dit hebben ze gedaan, omdat na maanden met een beugel eraan getrokken hadden, maar er geen beweging in zat. Of dat bij jou ook mogelijk is weet ik niet. Zou je is een afspraak bij een kaakchirurg moeten maken. Er is wel nog 30 procent kant dat hij uit gaat vallen. Verder is het behoorlijk pijnlijk. Ik mag nu mijn tanden niet op elkaar zetten en gelukkig had ik voor mijn beugel daar speciaal een bitje voor die er voor zorgde dat mijn tanden elkaar niet raakte. Dat ik mijn tanden niet op elkaar meer kon zetten kwamen we pas achter net na de operatie. Dat hadden ze niet voorzien. Gelukkig kan ik doormiddel van dat bitje toch eten anders was het helemaal een ellende. Ik bedoel hier mee te zeggen dat ze het van alle kanten moeten bekijken zodat ze problemen kunnen voorzien.
hopelijk heb je hier wat aan
Groetjes xanne
Dit is een ander verhaal en niet vergelijkbaar. Een ingesloten tand op z'n plaats brengen is een autotransplantatie, en lukt vaak wel, tenminste bij een goede indicatiestelling. Een tand die al geërupteerd is en moet recht gezet worden, is geen werk voor de chirurg. Meestal staat zo'n tand trouwens scheef omwille van plaatsgebrek, en zou de chirurg hem toch niet op z'n plaats krijgen, moest hij dit al proberen.