Heey! (Ik ben een vrouw van 23 jaar)
Ik ben ontevreden over mijn tanden. Ik vind ze een beetje scheef en ze zijn geel.
Ik vroeg me af welke behandelingen ik nodig zou moeten hebben om een recht gebit te krijgen.
Ik wil ze zoiezo ook laten bleken.
Ik heb in september controle bij mijn tandarts en zal het hem ook vragen zoiezo.
Of is het verstandig om ook bij een orthodontist langs te gaan? Of moet altijd via de tandarts doorverwezen worden?
Mijn tanden zijn ook een beetje aangetast door zoetigheid :smt012
http://i1219.photobucket.com/albums/dd424/noodlesi/Gebitje.jpg
Ik ben ontevreden over mijn tanden. Ik vind ze een beetje scheef en ze zijn geel.
Ik vroeg me af welke behandelingen ik nodig zou moeten hebben om een recht gebit te krijgen.
Ik wil ze zoiezo ook laten bleken.
Ik heb in september controle bij mijn tandarts en zal het hem ook vragen zoiezo.
Of is het verstandig om ook bij een orthodontist langs te gaan? Of moet altijd via de tandarts doorverwezen worden?
Mijn tanden zijn ook een beetje aangetast door zoetigheid :smt012
http://i1219.photobucket.com/albums/dd424/noodlesi/Gebitje.jpg
Re: oplossing
Met een beugel los je te weinig op. Kleur en vorm is veel belangrijker als je hier iets wil verbeteren. Dat kan heel mooi met composiet.
Je zou denken dat elke tandarts dat tegenwoordig kan en wil doen. Onze ervaring is anders...
Een tandarts die je een beugel gaat aanraden verwacht waarschijnlijk dat je de vorm en kleurveranderingen achteraf voor lief neemt, of alsnog gaat doen. Dat verdubbelt dan de kosten..
Laat je goed voorlichten en denk goed na wat je wil bereiken. Er zijn verschillende opties. En er zijn natuurlijk prijsverschillen. En er is veel verschil tussen tandartsen in ervaring om dit soort vraagstellngen op te lossen. Het mooiste is als je via vrienden of kennisen bij een vertrouwde tandarts terecht kunt. Als eerste geldt natuurlijk je eigen ervaringen met je huidige tandarts.
En ik vind het wat vreemd dat je (en vele anderen) denkt te moeten wachten tot september. Dan staat misschien je periodieke controle gepland, maar eerder afspreken voor overleg kan natuurlijk gemakkelijk. Je hebt tenslotte een 'brandende' vraag.
Alleen houden veel tandartsen die dit heel erg mooi kunnen dat streng geheim, want anders heb je het gewoon te druk.
Dus vraag eens om je heen aan mensen die heel fraaie tanden hebben of dit door hun tandarts zo gemaakt is.
50% kans van wel.
En die tandarts zou je dan eens kunnen vragen wat ze voor jou kunnen doen.
Bleken: tussen de 200 en 400 euro.
Composiet: tussen de 75 en 200 euro per tand.
Porselein facings: tussen de 350 en 700 euro per tand.
bedankt voor jullie reactie.
Ik heb mijn afspraak naar volgende maand geplaatst en zal deze mogelijkheden met mijn tandarts bespreken.
Ook zal ik in de omgeving informeren.