Veel klachten na WKB

Author:
Catharina13
Posted:
di, 04/10/2012 - 21:19
Ik ben geen fan van de tandarts, maar wie wel :)
Eind januari kreeg ik veel last van me voortand en moest ik er aan geloven om echt naar de tandarts te gaan. Aangezien ik nog geen eigen tandarts had ( was pas verhuisd ) ben ik naar een weekendtandarts gegaan waar ik keurig werd geholpen. De tandarts vertelde mij dat ik aan mijn voortand een wkb moest. Gelukkig was ik bekend met de behandeling maar leuk was anders. Na een uur kon ik weer gaan en hoefde niet weer terug te komen omdat hij de behandeling in 1 keer kon uitvoeren. Maar na een tijdje had ik nog steeds last van die tand en dat was ik niet gewend na zo een wkb. Ik merkte dat ik met mijn onderste tand tegen de vulling van de bovenste tand duwde met als resultaat mijn tand was los kwam te zitten. Ook als ik tegen de tand aan tikte dan voelde dit nog gevoelig en kon ik ook niet normaal eten en dat is nu niet meer zo, ik kan tegen de tand aan tikken en dan is het niet gevoelig meer dus je zou zeggen de zenuw is dood? Dit iriteerde me zo dat ik toch maar op zoek ging naar een tandarts in de buurt en deze gelukkig gevonden. Daar kon ik al snel terecht en werd ik voor een intake gesprek uitgenodigd waar ze foto's gingen maken en nakeken wat er aan mijn gebit moest gebeuren ( helaas heel wat want was al 2 jaar niet geweest ). Ook heeft hij de vullig van de tand wat weg geslepen zodat ik daar geen last van had. Wel moest ik ook een afspraak maken bij de mondhygienist. Paar dagen later kon ik daar ook terecht en ze vertelde me dat me tandvlees erg ontstoken was en dat ik zelf het een en ander daar aan kon doen. Zo gezegd zo gedaan...dacht er is niks aan de hand ben nu onder behandeling. Tot vorige week, ik ontdekte dat ik een grote rode bult op me tandvlees had zitten vlak boven de tand waar ik de wkb had gehad. Ik had er geen pijn aan maar voelde niet prettig. Gebeld met me tandarts maar me mondhygienist had niet eerder plek dan over een aantal weken!!! Met het paasweekend is de rode bult geknapt en kwam er allemaal vieze pus uit...( niet echt smakelijk sorry :oops: ) Maar de bult was gelijk minder dik en de druk was er vanaf. Maar omdat ik verder geen problemen wou ben ik toch maar weer naar de weekend tandarts geweest dezelfde waar ik de wkb heb laten uitvoeren. Hij heeft de bult nog wat uitgedruk en een foto gemaakt. Hij zei dat de wkb goed was uitgevoerd maar dat het soms voorkomt dat ze een ontsteking geven ( heb ik weer ) ik kon met me eigen tandarts overleggen of ik eventueel nog een wkb aan die tand kon laten uitvoeren. Heb nu voor morgen een afspraak staan bij me mondhygienist ivm de rode bult op me tandvlees het voelt wat geiriteerd maar meer dan dat niet, maar me tand waar ik de wkb aan heb gehad begint nu wel weer te zeuren...en dat was eerst niet zo?
Zou dit komen door de ontsteking of moet ik alsnog de wkb laten uitvoeren???
Als ik met een spiegeltje kijk aan de achterkant van de tand zie ik wel een gek donker puntje zitten net alsof er iets binnen in me tand zit wat er niet hoort. Maar als dat zo is dan zouden de tandarst en de mondhygienist waar ik ben geweest toch ook wel gezien hebben en ook op de foto's dat het daar niet thuis hoor?
Ik begin langzaam aan een beetje moe van de tandarst te worden, ben de laatste tijd kind aan huis daar...en het is helaas nog niet voorbij!!! Moet nog een gaatje laten vullen die nu ook begint te zeuren en waarschijnlijk ook nog een kroon laten plaatsen maar misschien konden we dit eerst oplossen door een nieuwe vulling.
Al met al vraag ik me gewoon nu echt af of die weekend tandarts wel goed zijn werk heeft gedaan want ik ben er nu mooi klaar mee dat ik om de paar weken bij de tandarst in de stoel zit omdat ik nog steeds klachten heb en die had ik niet over al die 2 jaar dat ik niet ben geweest!!!!
Maar goed, ik hoop dat ik morgen krijg te horen dat er niks aan de hand is en dat me tand gewoon gevoelig is door de ontsteking. Ik merk wel dat hij iets vaster is gaan zitten zins ik zelf thuis elektrisch ben gaan poetsen en met tandestokers bezig ben tussen me tanden ivm ontstoken tandvlees. Ook heb ik een speciaal mondwater gekocht op aanraden van de mondhygienist wat ook als geneesmiddel werkt tegen ontstekingen.
Is hier iemand die hier ook ervaring mee heeft, en ik zit er over te denken mocht de 1ste wkb niet goed zijn uitgevoerd om een klacht in te dienen.
Want ik weet dat je normaal gesproken een wkb in 2 behandelingen moet uitvoeren?

Nou ja, we zullen morgen zien!!!
Voor het slapen gaan maar een ibrufen innemen zodat ik een beetje kan slapen want dat gezeur in je mond is maar niks.
Catharina13

Daar zijn we weer!!!
Vandaag maar weer naar de tandarts geweest om toch de ontsteking ( die nu zo goed als weg is ) te laten nakijken op aanraden van mijn mondhygienist waar ik van de week ook al weer ben geweest.
De tandarts gaf aan dat de WKB goed was uitgevoerd door de weekendtandarts en dat de ontsteking nu idd zo goed als weg is maar dat we het wel in de gaten moesten houden voorals het terug zou komen.
Wel heeft hij vandaag een gaatje aan mijn voortand keurig gevuld...daar was ik blij mee want er zat een behoorlijk zwart gat en ik had altijd het idee dat iedereen daar naar zat te kijken als ik aan het praten of lachen was..maar dat probleem was opgelost en ik heb totaal geen pijn gehad ( wel verdoving gehad ).
Maar hij zag wel dat ik bij me kies een gaatje had zitten en dat voelde ik van de week zelf ook al.
Ik had gehoopt dat hij die kies kon redden met een nieuwe vulling maar helaas, ik moet er toch aan geloven om er een kroon te laten plaatsen!!!!
Ik vroeg aan hem of ik dit ook eventueel kon uitstellen tot volgend jaar ivm de kosten maar hij adviseerde mij om het toch zo snel mogelijk te doen.
Shit dacht ik....dat gaat me klauwen vol met geld kosten!!! Helaas vergoed mijn verzekering 70% tot aan 500 euro en tja met alle behandelingen van de laaste tijd ben ik al aardig bij dei 500 euro.
Maar ja wat moet dat moet dacht ik...ik wil ook niet dat me tanden verder weg rotten....
Nu heb ik een aantal afspraken staan om me kies en ook een andere kies te laten helpen, eentje zal dus voorzien worden van een kroon.
Maar waar ik nu bang voor ben is niet opzich de behandeling zelf maar wel dat die kroon er snel af zal vallen of wat dan ook..hoe gaat zo een behandeling precies in zijn werk en hoe lang gaat een kroon mee???
za, 04/14/2012 - 20:51 Permalink