Oooh daar ga ik ....ik ben de grootse schijterd als het gaat om tandartsen. Ik ga altijd wanneer het te laat is. Zo ook nu, volgende week word mijn verstandskies getrokken...wat een hel. Maarr toen ik vorige week last kreeg van mijn verstandskies, kreeg ik opeens OOK last van mijn voortand. :smt009 en die werd erger en erger. Heb voorafgaand aan de kaakchirurg antibiotica en ibu 600 gekregen voor mijn kies. Maar het helpt niet tegen mijn voortand. Ik had het vandaag al aangegeven bij mijn tandarts maar volgens mij snapte ze het niet helemaal. Ze zei dat het waarschijnlijk een gevoelige tand was. Ja maar dan 'klopt' zon tand toch niet? of wel? Heb ook het gevoel dat ie 'los' zit :o als ik mijn tanden op elkaar zet dan voelt die tand erg vreemd en licht pijnlijk.
Ik wacht morgen even af anders toch echt foto maken denk ik. Ik heb wat rond gegooled, en ik kom op wortelpuntontsteking enzovoort. Inmiddels breekt het zweet mij uit en word ik alleen maar angstiger. What do do? komt het iemand bekend voor?
Groetjes Nala
Ik wacht morgen even af anders toch echt foto maken denk ik. Ik heb wat rond gegooled, en ik kom op wortelpuntontsteking enzovoort. Inmiddels breekt het zweet mij uit en word ik alleen maar angstiger. What do do? komt het iemand bekend voor?
Groetjes Nala
Re: Plotseling erge (licht kloppende pijn) rechtervoortand!
Dan komen je tanden op elkaar, op een manier die ze normaal niet meemaken.
Dan kun je zo'n tand kneuzen.
En dan is die ook wat beweeglijk, omdat het wortelvlies opgezwollen en ontstoken is.
Net als je een gekneusd scheenbeen kunt hebben, dat is ook zo'n ontsteking.
Daar maken tandartsen bijna nooit foto's van, want het komt heel veel voor.
Maar zo'n foto is op zich geen slecht idee.
Als na het verwijderen van de vertandskies de tand nog steeds gevoelig is, of hij wordt erg kou-warmgevoelig, dan wordthet tijd om de alarmbellen te laten rinkelen.
Ik trok het die middag niet meer en ik ben naar mijn tandarts gegaan (die was ook savonds geopend). Ze maakte fotos van mijn voortand en bleek dus een wortelkanaalbehandeling nodig te hebben... Ze heeft dus een beginnetje gemaakt met een noodvulling. Echter, nu heb ik sinds vandaag weer vreselijke pijn! in de vorm van pijnaanvallen. ik heb thuis veel pijnstilling (ook vanwege andere aandoeningen), paracetamol/codeine,tramadol,morfine,ibu 600 hahaha. ik heb tot op heden alleen de paracetamol (met of zonder codeine) gebruikt en 2x daags ibuprofen. Is dit een normale napijn of is dit een ander probleem. Het klopt en steekt dan in zon aanval en dan is het daarna opeens weg....
Het is wel een veel voorkomende bijwerking van de behandeling.
Er zit dan een kleine hoeveelheid bacillen in de omgeving van je wortel.
Die kan je tandarts niet te pakken krijgen met zo'n wortelkanaalbehandeling.
Maar je tandvlees daar ter plaatse wel, dus dat vormt die ontsteking. Een reactie op de besmetting, zeg maar.
Antibiotica kunnen daar ook niet goed bij, helaas.
Dat wil zeggen, ze helpen wel, maar pas na 24 tot 48 uur.
En dan is het eigenlijk ook vanzelf wel over.
Sterkte.
Ik heb wel een vraagje, hoe zit het met medicatie? kan paracetamol kwaad? Ik ben nogal gevoelig voor Ibu600 dus neem die liever niet.
Ik bel morgen voor de zekerheid de tandarts. Ik hoop dat mij vannacht alle ellende word bespaard!
Groeten
Op zich is het niet raar dat je nu meer last hebt.
De tandarts heeft geprobeerd om de wortel van binnen leeg te maken.
Soms wordt daarbij een dode rest van de zenuw doorgeduwd.
Dat geeft die extra aanvallen.
Paracetamol is prima. Max 6 per dag, 7 als je meer dan 100 kg weegt. Wat ik niet hoop voor je.
Ik ben 38 weken zwaner en heb plots ontzettende tandpijn aan mijn bovenkant, wat kan ik best doen....