Beste mensen,
Sinds zeer kort moet ik gaan werken met tandenstokers vanwege ontstoken tandvlees, o.a. om erger te voorkomen.
Ben er enthousiast mee begonnen, maar wauw wat valt dat tegen! :smt013
Nu kwam ik op internet het nieuwe product van Philips tegen , de Sonicare AirFloss. Erg goede reviews van gebruikers.
Waar ik echter vooral benieuwd naar ben is of dit product inderdaad de tandenstoker kan vervangen. De professionele visie van een tandarts in deze zou ik dus met name zeer op prijs stellen.
Mijn eigen tandarts kon er nog geen oordeel over geven, zij had de productpresentatie nog niet gehad namelijk.
Ik stel een reactie zeer, zeer op prijs, alvast dank daarvoor!!
Hans
Sinds zeer kort moet ik gaan werken met tandenstokers vanwege ontstoken tandvlees, o.a. om erger te voorkomen.
Ben er enthousiast mee begonnen, maar wauw wat valt dat tegen! :smt013
Nu kwam ik op internet het nieuwe product van Philips tegen , de Sonicare AirFloss. Erg goede reviews van gebruikers.
Waar ik echter vooral benieuwd naar ben is of dit product inderdaad de tandenstoker kan vervangen. De professionele visie van een tandarts in deze zou ik dus met name zeer op prijs stellen.
Mijn eigen tandarts kon er nog geen oordeel over geven, zij had de productpresentatie nog niet gehad namelijk.
Ik stel een reactie zeer, zeer op prijs, alvast dank daarvoor!!
Hans
Re: Philips Sonicare AirFloss versus tandenstokers
Van tandenstokers is er keihard bewijs dat ze effectief zijn; het reduceert de bloedingen van het tandvlees enorm. Mits het goed en vaak gebruikt wordt.
Die airfloss lijkt op het eerste gezicht hartstikke leuk en vooral eenvoudig. Maar is geen enkel onafhankelijk bewijs dat het ook echt zijn werk doet; bacterien verwijderen en bloedingen reduceren. Het schiet vast wel wat weg, maar ik denk persoonlijk dat het zo'n goed resultaat geeft. Toch is de therapietrouwheid vast veel hoger dan een tandenstoker en is het hanteren makkelijker. Dus voor bepaalde groepen is het wellicht een uitkomst; motorisch gehandicapten, voor mensen die andermans gebit moeten verzorgen, ongemotiveerde pubers etc etc.
De meningen van tandheelkundigen lopen nogal uiteen. Sommigen vinden het geweldig, maar velen ook niet en noemen het een 'flutding'. Wetenschappelijke reviews zullen het uitwijzen...maar voordat het zover is ben je wel een behoorlijk tijdje verder.
Qua gevoeligheid met het stokeren: het is inderdaad door de zure appel heenbijten. Maar je zult zien dat je over 2 wk al veel verbetering merkt, ook in gevoeligheid.
Maar pas op: na twee weken stoken kom je er niet meer van af.
Want het oppervlak van je tandvlees heeft weer z'n normale gevoel terug.
Dus je voelt álles wat tussen je tanden zit en loopt echt om je heen te kijken wat je nu weer moet gebruiken om dat weg te krijgen!
Wij hebben ook een airfloss staan, maar ik pak eigenlijk sneller een stoker of ragertje.
Dat kun je ook achter de pc doen, of in de auto.
Mijn tandvlees bloedt toch niet meer, dus ik hoef niet persé te spoelen.
Dus de airfloss staat er ongebruikt bij.
Maar in het begin is het pijnlijker.
De eerste 4-5 dagen.
Zachte heelmeesters......
Toch?
De rest is leuk voor een boekje.
Maar die airfloss is niet verkeerd hoor.
Ik denk zelf alleen niet dat je er ziek tandvlees gezond mee krijgt.
En met stokers en ragers wel.
Maar ik ben geen wetenschapper.
Als het niet snel werkt, stop ik er mee.
Of als het niet makkelijk toe te passen is, hoewel dat niet altijd mijn eerste prioriteit is.
Wetenschappers gaan twee weken met iets door en kijken dan pas of het beter is.
Maar vaak worden ze ook door iemand betaald.
Wat Romy bedoelt: wie betaalt, bepaalt.
Dús volgens Philips is de airfloss beter.
En dat onderzoek betalen ze ook voor.