Kroon is losgekomen en kies is gebroken. Fout ex tandarts?

Author:
kellyp
Posted:
do, 04/05/2012 - 12:59
Mijn voormalige tandarts heeft een kroon geplaatst. De tandarts vloekte bij het plaatsen. Erna constateerde ik dat er een gat aan de binnenzijde was tussen de kroon en het tandvlees. Binnen korte tijd kreeg ik hier last van doordat er eten in bleef zitten. Ik heb de tandarts verzocht om het onder garantie te laten repareren.

De tandarts weigerde dit. Doordat de tandarts vloekte tijdens de behandeling denk ik dat hij de kroon niet goed kon plaatsen. Vermoedelijk doordat het niet goed was ingemeten.

Binnen afzienbare tijd ben ik bij een implantoloog langsgegaan. Hij is nu mijn huidige tandarts. Hij constateerde dat de kroon niet goed is geplaatst en dat er een open gat was tussen de kroon en kies. Door onbekende reden is de kies gespleten en diende de implantoloog de kies te trekken. Hij heeft tijdens het verwijderen van de kroon foto's gemaakt. Nu zit ik met een gat in mijn bovenkaak dat gehecht diende te worden. Op termijn dient een implantaat geplaatst te worden. Hij heeft aangegeven dat de kroon foutief is geplaatst.

Nu ben ik benieuwd of ik de kosten van de kroon en de kosten van de implantaat kan verhalen bij mijn voormalige tandarts?

Voor de volledigheid heb ik foto's van de verwijdering van de kroon en kies toegevoegd.
Attach
vV

dat klopt niet nee, nagaan waar de tandarts bij aangesloten is, NMT of ANT, eerst schriftelijk regelrecht de situatie uitleggen en een 2 weken kans geven tot een inhoudelijke reactie, anders is dit denk ik rijp voor een klacht.
(bij NMT of ANT).
Vervolgens, ervan uitgaande dat je gelijk krijgt daar, kan d etandarts aangesproken worden op financiele deel (hnagt van zijn opstelling af of daar een civiele procedure v00r nodig is).
In het gunstigste geval (indien tandarts en jij schikkengsbereidheid hebben en er een gegronde klacht ligt) ben je een 6 mnd tot in het ongunstigste geval en er een civiele procedure nodig is een 2 jaar verder.
di, 04/24/2012 - 15:09 Permalink