Pijn in mijn kiezen

Author:
david5623
Posted:
zo, 04/22/2012 - 23:00
Hallo allemaal!

Ik heb al 2 jaar last van pijn in mijn kiezen. Hiervoor ben ik al meerdere malen naar de tandarts geweest die mij verteld heeft dat het gaat om veel beginnende gaatjes. Deze zouden zichzelf nog kunnen herstellen door goed te poetsen.

Na 2 jaar goed poetsen en nog meer bezoekjes later is de pijn alleen maar erger geworden.
De pijn ontstaat na het eten van zoete dingen en dan vooral chocolade.

Wat zou ik hiertegen kunnen doen ipv nog beter poetsen?

Heel erg bedankt!
David
Newtan

Wat we natuurlijk voor jou geheim gehouden hebben, is dat je gaatjes krijgt van chocola en snoep.
Meteen weer vergeten en flink doorsnoepen :smt003

Alle gekheid op een stokje: poetsen helpt niet tegen gaatjes als je niet zo gezond eet. En drinkt.
Mensen die meer dan 7 keer per dag een 'zoetmoment' hebben krijgen gaatjes.
Behalve als je werkelijk een enorm sterk gebit hebt, zonder zwakke plekken.

Maar vergelijk het met een pleister: als je vaak valt, helpen pleisters niet meer.
Lees verder
di, 04/24/2012 - 00:05 Permalink
david5623

Maar dan nog meer gekheid op een stokje:
Ik eet al ruim een jaar nauwelijks chocolade of zoete dingen, simpelweg omdat ik dan gelijk last krijg van me kiezen.

Is er niet een speciale coating of sealing die op de kiezen kan worden aangebracht?
di, 04/24/2012 - 19:05 Permalink
Newtan

Prima, je snoept dus niet. :smt023
Ik lees alleen niets over wat je drinkt.
Zou daar iets met suiker/fructose/glucose tussen zitten misschien?
Ik weet het niet zeker, maar de laatste keer dat ik daar wat van leerde, was dat stiekum toch een probleempje, soms.
En dat komt omdat er niemand meer leest wat er op de verpakking staat in kleine letters.
di, 04/24/2012 - 20:47 Permalink