VRAAG, over pijn aan een avitaal element? Kroon?

Author:
JeetjeBee
Posted:
za, 04/21/2012 - 20:47
Hallo,

Ik heb al aardig wat jaren geleden een keer een tang tegen mijn voorste tand gekregen, die werd toen grijs/blauwig en is toen wekelijks in verschillende sesies gebleekt van binnen uit door de tandarts schoon gemaakt, en werd elke keer zonder verdoving gedaan open boren en het ruimen, en ''chloor'' in de tand stoppen.

Nu heb ik alleen last van dat deze tand wat meer geel is dan de andere, maar sinds vanavond ook een soort pijn bij drukken...

Is dit alleen het tandvlees, komt die los en kan er dan een kroon over (kosten??) of moet ik me er geen zorgen over maken?? en het even rustig afwachten of het niet tijdelijk is door buiten op paasei ofzo?? :) ( en dan nog een vraag mocht dit zo blijven en goed komen, kan je deze tand ook laten bleken? (met rest van het gebit) zodat alles weer witter is?)
JeetjeBee

Er moest Bijten staan.. nja ik nam het als voorbeeld het paasei (puur omdat ik me niet echt kan herinneren dat ik iets heb gegeten dat erg hard is). maar dacht misschien door op hard voedsel te bijten het gevoelig was, maar het blijft en is niet constant het is ook niet echt pijn meer een blauwe plak gevoel ik ben 2 weken geleden nog bij de tandarts geweest. maar toen is er natuurlijk niet naar gekeken.

Ik ben bang omdat het al 10 jaar ofzo geleden is gebeurt dat bleken en donker worden dat het z'n beste tijd gehad heeft en de tand er toch uit moet.. en dus een kroon! *ga dus niet zonder voortand door het leven*

Maar ik had ook de vraag als blijkt dat de tand gewoon nog intact/stevig vast zit zonder ontstekingen e.d. of deze dan wel ooit in de toekomst gebleekt kan worden.. want een kroon zal wel even sparen worden denk ik (de tand is nu veel geler van kleur dan de rest)

(bedankt voor de reactie :) en hopend op weer een reactie)
ma, 04/23/2012 - 20:19 Permalink