Hallo,
Ik ben 21 jaar en heb jaren een beugel gehad waardoor mijn tanden nu mooi staan.
Het enige waar ik mee zit is dat ik (vooral) op mijn hoektanden gele vlekken heb. Volgens de tandarts komt dit van binnenuit en heeft het te maken met de antibiotica die ik vroeger als klein kind heb gehad.
Nu baal ik heel erg dat juist al mijn tanden recht staan en ik een mooie volle lach heb, ik juist deze gele tanden heb die dan de aandacht trekken.
Ik ben heel erg benieuwd wat een langdurige oplossing hiervoor is die mijn glazuur niet te veel zal aantasten.
Wordt dit ook vanuit de verzekering gedekt?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Vriendelijke groet,
Cecile
Ik ben 21 jaar en heb jaren een beugel gehad waardoor mijn tanden nu mooi staan.
Het enige waar ik mee zit is dat ik (vooral) op mijn hoektanden gele vlekken heb. Volgens de tandarts komt dit van binnenuit en heeft het te maken met de antibiotica die ik vroeger als klein kind heb gehad.
Nu baal ik heel erg dat juist al mijn tanden recht staan en ik een mooie volle lach heb, ik juist deze gele tanden heb die dan de aandacht trekken.
Ik ben heel erg benieuwd wat een langdurige oplossing hiervoor is die mijn glazuur niet te veel zal aantasten.
Wordt dit ook vanuit de verzekering gedekt?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Vriendelijke groet,
Cecile
Re: Oplossing voor gele vlekken op tanden
Hier zijn zeer verschillende inzichten over.
Mijn persoonlijke ervaring wijst uit dat het langdurig gele vlekken doet verdwijnen en veilig voor je glazuur is.
Maar in onze praktijk wordt pas 25 jaar gebleekt, dus misschien weet ik nog niet alles :roll:
Ik heb inderdaad aan bleken gedacht. Ik heb ook gelezen dat met bijvoorbeeld een blue light techniek het glazuur minimaal wordt aangetast.
Het nadeel vind ik alleen dat het maar van de korte termijn is en het iets is wat je dus moet bijhouden. Of heeft het weldegelijk een langer resultaat?
Omdat het gaat om vlekjes van binnenuit mijn tanden vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om te polijsten of iets dergelijks. (of tast dat dan helemaal het glazuur aan)
Of zijn er nog andere oplossingen waar ik nog niet aan heb gedacht?
Wordt dit trouwens vergoed door de zorgverzekering?
Dat heeft je tandarts al bekeken, denk je niet?
Bleken haalt kleurverschillen weg.
Dus als het weer donkerder wordt, wordt het egaal donkerder.
De blue light techniek werkt snel, dat is een voordeel.
Maar het effect van 'thuisbleken' met een set vormpjes die je via de tandartspraktijk laat maken is grondiger.
En dat effect blijft ook langer goed.
Reken op een jaar of 5 tot 10.
Je kunt dat effect langer houden, door een maal per jaar weer een of twee dagen met het thuisbleekspul en je 'oude' bleekvormpjes in te lopen.
De ene verzekeraar vergoedt het wel, de andere niet.
En het ene jaar wel, het andere jaar weer niet.
't Is maar net hoeveel nieuwe klanten ze nodig denken te hebben.
De tarieven voor het bleken variëren per praktijk tussen de 250 en 450 euro, voor onder- en boventanden samen.