Stukje voortand afgebroken?

Author:
txgrl
Posted:
vr, 04/27/2012 - 08:15
Vanmorgen keek ik in de spiegel en zag ik ineens dat er een heel klein stukje van 1 van mijn voortanden af is.

Geen idee of het recent is gebeurd of niet. Het voel in ieder geval niet scherp aan dus zit er misschien al wel een tijdje.

Nu vraag ik me wel af, is dit nu afgebroken of is dit normale slijtage van je gebit.

Ik ben 32, heb nog nooit een gaatje gehad en heb volgens mijn tandarts een goed en gezond gebit.

Maak me hier echter wel wat zorgen over. Brokkelen mijn tanden af?

Kan het iets te maken hebben dat ik tot voor kort 3x per dag mijn tanden poetste met oral-b met whitening (wist niet dat dit maar 2x per week mag).
fransaki

Ik zal een poging wagen, als je de ondertanden tegen de bovenlanden aanzet en heen en weer schuift voorzichtig dan zou het kunnen voorkomen dat het precies past. Dan is het stukje met het functioneren afgesleten, blijft het randje vrij in de beweging dan is het er waarschijnlijk afgesprongen. Mocht dit gaan verkleuren of esthetisch voor beperkingen gaan zorgen dan kun je het er met composiet weer aan laten zetten. Tandpasta mag geen probleem zijn.
zo, 04/29/2012 - 17:09 Permalink