Gister is door de weekenddienst een kies verwijderd. Ik dacht last te hebben van een afgebroken vulling, maar mijn kies bleek verticaal te zijn afgebroken en kon dus niet meer gered worden. De wortels bleven achter en er zijn 2(!!) tandartsen ruim een uur bezig geweest (met grof geweld) om de wortels te verwijderen....
Na afloop deden ze een testje om m'n (bij?)holten te controleren. Weet iemand wat zo'n testje inhoudt? Nu, een dag later, merk ik dat ik aan de kant waar de kies getrokken is, 'vocht' in m'n bijholte heb. Dat merk ik met snuiten of 'neus ophalen', ik voel t dan 'stromen' door de betreffende holte. Ook voel ik een 'slijmachtig materiaal' via de holte m'n keel in lopen. Is dit normaal, is het toeval (dat ik juist nu verkouden word), of moet ik me even bij huisarts of tandarts melden hiermee?
Na afloop deden ze een testje om m'n (bij?)holten te controleren. Weet iemand wat zo'n testje inhoudt? Nu, een dag later, merk ik dat ik aan de kant waar de kies getrokken is, 'vocht' in m'n bijholte heb. Dat merk ik met snuiten of 'neus ophalen', ik voel t dan 'stromen' door de betreffende holte. Ook voel ik een 'slijmachtig materiaal' via de holte m'n keel in lopen. Is dit normaal, is het toeval (dat ik juist nu verkouden word), of moet ik me even bij huisarts of tandarts melden hiermee?
Re: Extractie
Nu, ruim 53 uur na de extractie, heb ik pas echt lat van napijn (?).
Is dat gebruikelijk? Kan dat na zo lange tijd pas? Of is het aannemelijker dat er iets mis, aan t ontsteken (?) is? Ik kan de pijn eigenlijk ook niet echt omschrijven. Aan de ene kant is het 'wondpijn', meer tandvleesachtige pijn dus. Maar verder voel ik een aanhoudende drukkende pijn ofzo?