Hallo ik heb een vraag over hoe de prijs van een vulling is opgebouwd :o
Ik ben een week of 3 terug weer eens bij de tandarts geweest, ze zijn al een tijdje mijn gebit aan het opknappen. (slechte school tandarts gehad vroeger)
Maar deze keer kreeg ik de rekening, en daar schok ik toch wel van en was over de 500 Euro en ik krijg tot 500 Euro vergoed.
Dus ik moest betalen :(
Ik heb gehad 5 x een drievlaksvulling (84,03 Euro) en 2 x een tweevlaksvulling (61,86) nu vraag ik me al af waren dit geen éénvlakvullingen het waren maar kleine Reparaties.
Maar goed ik ben geen tandarts, dus ik ga uit van eerlijkheid.
Dit bijelkaar is niet over de 500 Euro maar er zijn nog wat dingen gedaan maar de vraag gaat dus over de vullingen.
Ben toen wel gaan vragen hoe ze aan die prijs komen, maar dat is dus een all in prijs kreeg ik tehoren.
Maar ik neem toch geen verdoving zei ik nog, nee dat zit er gewoon bij in het is nu een totaal prijs.
Dus ik betaal nu zeven keer voor een verdoving :o +/- 13 Euro = 91 Euro en wat er nog meer niet is gedaan maar wel in de totaal prijs zit.
Klopt dit dat er een totaal prijs is voor vullingen of is deze nog opgebouwd uit meer dingen zoals hier onder ???
Hier onder even een voorbeeld van een Drievlaksvulling dit is niet van mijn tandarts maar van internet
http://www.tandartstarieven.nl/tandartstarieven/prestatiecodes.html
Basiscode V13 Drievlaksvulling 43,91 €
Bijkomende behandelingen die in 2011 apart gedeclareerd konden
worden maar vanaf 2012 in het tarief van een drievlaksvulling zitten zijn:
V20 Etsen t.b.v. composiet 10,33 €
V21 Etsen in combinatie met etsbare onderlaag 20,66 €
A10 Verdoving 12,92 €
V60 Indirecte pulpa-overkapping 15,50 €
V50 Droogleggen dmv rubberdam 10,33 €
Vaak: V13(43,91) + A10(12,92) +V21(20,66) = 77,49 €
Mvg D
Ik ben een week of 3 terug weer eens bij de tandarts geweest, ze zijn al een tijdje mijn gebit aan het opknappen. (slechte school tandarts gehad vroeger)
Maar deze keer kreeg ik de rekening, en daar schok ik toch wel van en was over de 500 Euro en ik krijg tot 500 Euro vergoed.
Dus ik moest betalen :(
Ik heb gehad 5 x een drievlaksvulling (84,03 Euro) en 2 x een tweevlaksvulling (61,86) nu vraag ik me al af waren dit geen éénvlakvullingen het waren maar kleine Reparaties.
Maar goed ik ben geen tandarts, dus ik ga uit van eerlijkheid.
Dit bijelkaar is niet over de 500 Euro maar er zijn nog wat dingen gedaan maar de vraag gaat dus over de vullingen.
Ben toen wel gaan vragen hoe ze aan die prijs komen, maar dat is dus een all in prijs kreeg ik tehoren.
Maar ik neem toch geen verdoving zei ik nog, nee dat zit er gewoon bij in het is nu een totaal prijs.
Dus ik betaal nu zeven keer voor een verdoving :o +/- 13 Euro = 91 Euro en wat er nog meer niet is gedaan maar wel in de totaal prijs zit.
Klopt dit dat er een totaal prijs is voor vullingen of is deze nog opgebouwd uit meer dingen zoals hier onder ???
Hier onder even een voorbeeld van een Drievlaksvulling dit is niet van mijn tandarts maar van internet
http://www.tandartstarieven.nl/tandartstarieven/prestatiecodes.html
Basiscode V13 Drievlaksvulling 43,91 €
Bijkomende behandelingen die in 2011 apart gedeclareerd konden
worden maar vanaf 2012 in het tarief van een drievlaksvulling zitten zijn:
V20 Etsen t.b.v. composiet 10,33 €
V21 Etsen in combinatie met etsbare onderlaag 20,66 €
A10 Verdoving 12,92 €
V60 Indirecte pulpa-overkapping 15,50 €
V50 Droogleggen dmv rubberdam 10,33 €
Vaak: V13(43,91) + A10(12,92) +V21(20,66) = 77,49 €
Mvg D
Re: Kosten van een vulling
http://www.tandarts.nl/tarieven-verzekering/tarieven/vrije_tandartstari…
Nou dan is het geen wonder dat de verzekeringspremie en het eigen risico de spuigaten uit loopt :o
Gaan we weer rustig met ze alle verder :smt015 :smt015 :smt015 :smt015 :smt015
hallo
ik heb ook een vraag over vullingen .
bij een klein gaatje in een hoektand kreeg imijn partner een rekening waarop staat V 14 kroon van plastisch materiaal en V 20 etsen ten behoeve van compusietvulling ?
kroon van plastisch materiaal dat begrijp ik al niet
Is hier niet iets fout gegaan ? en hoort het etsen niet standaard bij het vullen of wordt dit altijd apart gedeclareerd onder V 20 ?
ik ben maar een leek en twijfel naar aanleiding van de hoge rekening voor 1 gaatje .Verder zag ik op een site dat M03 normaal rond de 12 euro kost bij mij staat daar 36.80 ?
Ik hoor het graag alvast bedankt
groetjes Constance
Daarbij ben ik een leek ....en kun je mij alles wijsmaken hihi,vandaar dat ik hier om uitleg vroeg.
Tandarts is ook
gesloten tot en met maandag :-( paasweekend verlof
Was gewoon een vraag waar ik een antwoord op wilde...was de tandarts niet afwezig dan had ik hem wel gebeld en niet hier op dit forum gepost.
Volgens mij is het ook geen rare vraag maar een hele normale .....tegenwoordig kun je op elke site opzoeken wat de tandarts code's inhouden en dan vraag ik alleen maar kan deze code kloppen bij een vulling in de hoektand want zo lees ik het niet op internet.....kan er naast zitten,het ontwijkende antwoord op deze vraag bevestigd voor mij alleen maar dat ik er niet naast zit...kan er wederom naast zitten
In ieder geval bedankt voor de moeite en uw reactie .
Ik wacht wel tot na het paasweekend neem ik dan contact op hem mijn tandarts voor uitleg....
Prettige paasdagen,
Constance
Ik kan geen inhoudelijk antwoord geven want ik was niet bij de behandeling. Dat is ook een reden van de recente aanvulling op de uitleg over dit forum. Dit is echt het soort vraag waarmee je bij de behandelaar zelf moet zijn.
Inmiddels heb ik er al weer spijt van dat ik er überhaupt op ingegaan ben...
En zoals je zegt je kan het overal opzoeken. Te beginnen bij de instantie die de tarieven en regels erom heen heeft vastgesteld de NZA.
Maar als je een rekening moet betalen van over de 200 euro voor een controle en 1 gaatje welke zo klein was dat er geen verdoving aan te pas hoefde te komen en binnen 13 minuten weer buiten staat dan schrikt iedereen toch van het zo een hoog bedrag.
Ik had er in ieder geval geen rekening mee gehouden.
Let wel ik denk niet dat de tandarts de boel bewust belazerd !!!
Is het de prijs dan is het zo en anders beter poetsen dan krijgen we ook geen gaatjes ;-)
Toch bedankt voor de uitleg en ik neem zoals ik zei contact op met de tandarts die zal het bedrag vast kunnen uitleggen en bij een evt fout in de declaratie vast en zeker aanpassen.
Je moet er hier niet teveel meer op rekenen dat een forumtandarts kritisch commentaar geeft op een (mogelijk) te hoge rekening. Dat heeft hier mee te maken: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=17&t=25259. Dat vind ik onzin en daar laat ik het bij want op een forum houdt je wel aan de regels.
De tandartsrekening moet je gewoon goed nalopen op fouten & rare dingen. Dat geldt voor elke rekening, niet alleen van de tandarts. Tandartsen die stelselmatig teveel declareren, het komt zeker voor. Zonder goed geinfomeerd te zijn als patient is het lastig om een goed (min of meer gelijkwaardig) gesprek aan te gaan met de tandarts over de rekening. Als je hier geen direct antwoord krijgt raad ik je aan goed te zoeken op dit forum (met de zoekfunctie), want veel is al eerder besproken, en ook gebruik te maken van de zeer uitgebreide informatie over tarieven, behandelingen en dergelijke. En dan inderdaad het gesprek aangaan met de tandarts. I
Maar een kleine vulling is zeker geen V14, dat moge duidelijk zijn. :smt018
Dank je voor de duidelijke en heldere uitleg !!!
Ik heb de moeite genomen om alles eens goed uit te zoeken en ik weet nu zeker
dat de rekening niet klopt....ga er goed op voorbereid uitleg over vragen ;-)
Uiteindelijk zal het volgens mijn berekening gaan over een teveel gedeclareerd bedrag van ongeveer 75 euro.
Is geen bedrag waar je dood van gaat,maar gaat om principe....niemand wordt graag belazerd .....ik ook niet dus.
Verder is het gaatje keurig gemaakt en is mijn partner ( was zijn rekening ) zeer tevreden over de tandarts dus dat is absoluut het punt niet.
Een rekening van een paar tientjes meer is het absoluut niet waard om daar "werk" van te maken.
Ik hoop dat de tandarts ( en daar ga ik nog altijd van uit ) de rekening naar werkelijk aanpast.
Mocht dit niet het geval zijn dan hoop ik dat die paar tientjes onterecht meer gedeclareerd door de tandarts het hem waard zijn geweest om 5 patienten te verliezen........dat dan weer wel !!
Er bestaan ook goeie kundige tandartsen die wel eerlijk zijn !,
Dat zeldovich graag zag dat we wel inhoudelijk notas gaan bespreken snap ik, echter, de grote mond die je achteraf vaker krijgt omdat de topicstarter gewoon te dom is om de tekst te lezen heeft bepaald dat het is zoals het is. En dan zeg ik niet dat de vraag dom was, maar dat de antwoorden nooit worden begrepen en belangrijker.....wij waren geen partij in de uitgevoerde behandeling. Kortom, vraag het de behandelaar en laat ie maar gaan zitten met. Zijn graai gedrag. Als je het er niet mee eens bent kan je altijd de nota aanvechten, en in dit geval heb je een sterk punt, de tijdsfactor. Bereid je voor op wellus nietus, want daar draait het op uit. Mar niet hier op het forum, gelukkig niet meer.