Hallo ik heb een vraag over hoe de prijs van een vulling is opgebouwd :o
Ik ben een week of 3 terug weer eens bij de tandarts geweest, ze zijn al een tijdje mijn gebit aan het opknappen. (slechte school tandarts gehad vroeger)
Maar deze keer kreeg ik de rekening, en daar schok ik toch wel van en was over de 500 Euro en ik krijg tot 500 Euro vergoed.
Dus ik moest betalen :(
Ik heb gehad 5 x een drievlaksvulling (84,03 Euro) en 2 x een tweevlaksvulling (61,86) nu vraag ik me al af waren dit geen éénvlakvullingen het waren maar kleine Reparaties.
Maar goed ik ben geen tandarts, dus ik ga uit van eerlijkheid.
Dit bijelkaar is niet over de 500 Euro maar er zijn nog wat dingen gedaan maar de vraag gaat dus over de vullingen.
Ben toen wel gaan vragen hoe ze aan die prijs komen, maar dat is dus een all in prijs kreeg ik tehoren.
Maar ik neem toch geen verdoving zei ik nog, nee dat zit er gewoon bij in het is nu een totaal prijs.
Dus ik betaal nu zeven keer voor een verdoving :o +/- 13 Euro = 91 Euro en wat er nog meer niet is gedaan maar wel in de totaal prijs zit.
Klopt dit dat er een totaal prijs is voor vullingen of is deze nog opgebouwd uit meer dingen zoals hier onder ???
Hier onder even een voorbeeld van een Drievlaksvulling dit is niet van mijn tandarts maar van internet
http://www.tandartstarieven.nl/tandartstarieven/prestatiecodes.html
Basiscode V13 Drievlaksvulling 43,91 €
Bijkomende behandelingen die in 2011 apart gedeclareerd konden
worden maar vanaf 2012 in het tarief van een drievlaksvulling zitten zijn:
V20 Etsen t.b.v. composiet 10,33 €
V21 Etsen in combinatie met etsbare onderlaag 20,66 €
A10 Verdoving 12,92 €
V60 Indirecte pulpa-overkapping 15,50 €
V50 Droogleggen dmv rubberdam 10,33 €
Vaak: V13(43,91) + A10(12,92) +V21(20,66) = 77,49 €
Mvg D
Ik ben een week of 3 terug weer eens bij de tandarts geweest, ze zijn al een tijdje mijn gebit aan het opknappen. (slechte school tandarts gehad vroeger)