Volgende week moet ik mijn bovenprothese inleveren bij mijn tandarts voor de rebase.
Die geeft het door aan de tandtechnieker.
Nu hoor ik (van de meeste mensen) dat ze het diezelfde dag weer mogen ophalen.
Mijn tandarts had me tevoren gemeld, dat het langer duurt dan 1 dag.
Ik moet het woensdag eind van de dag brengen en kan het vrijdagochtend om 8 uur weer ophalen.
Dus ik ben het woensdagavond en de hele donderdag kwijt (wat erg...).
Voor zover ik heb begrepen (maar misschien zeg ik het helemaal verkeerd) zijn er verschillende manieren voor de rebase?
Een soort warme, en koude methode (vergeef me als ik er helemaal naast zit, je krijgt zoveel info als je in die stoel ligt).
Ik vraag me nu af, wat is precies het verschil, weet iemand dit?
Is het een beter of het ander, of maakt het niet uit?
Ik hoop dat er iemand is die me hier meer over kan vertellen.
Die geeft het door aan de tandtechnieker.
Nu hoor ik (van de meeste mensen) dat ze het diezelfde dag weer mogen ophalen.
Mijn tandarts had me tevoren gemeld, dat het langer duurt dan 1 dag.
Ik moet het woensdag eind van de dag brengen en kan het vrijdagochtend om 8 uur weer ophalen.
Dus ik ben het woensdagavond en de hele donderdag kwijt (wat erg...).
Voor zover ik heb begrepen (maar misschien zeg ik het helemaal verkeerd) zijn er verschillende manieren voor de rebase?
Een soort warme, en koude methode (vergeef me als ik er helemaal naast zit, je krijgt zoveel info als je in die stoel ligt).
Ik vraag me nu af, wat is precies het verschil, weet iemand dit?
Is het een beter of het ander, of maakt het niet uit?
Ik hoop dat er iemand is die me hier meer over kan vertellen.
Re: Rebasen Prothese, warme of koude methode?
Wat is nu beter? Qua eindresultaat van de rebasing zal er geen verschil zitten, op dat restmonomeer na. Het is dus gewoon de keuze van de technieker. Je zou kunnen vragen of je de prothese Donderdag ochtend vroeg langs zou kunnen brengen, zodat je in ieder geval de Woensdag er nog wat aan hebt.
Wat ik me nu bedenk; Het zou kunnen dat je een rebasing met een zacht materiaal krijgt. Dit kan alleen op de warme methode.
Ik heb nu in ieder geval iets meer info waar ik me verder in kan verdiepen.
De onderkant is al voor de rebase geweest.
Ik weet niet precies of een zachte basis ook als zacht voelbaar is.
Want in dit geval is dat dus niet zo.
Maar ik heb nu wel weer meer info waarmee ik bij mijn tandarts terecht kan met gerichtere vragen.
Superbedankt voor je snelle reactie.
Succes!
Heb inmiddels ook gegoogeld op restmonomeer en kan het nu ook allemaal een klein beetje begrijpen. Inderdaad ingewikkeld verhaal om zo even uit te leggen!