Tandvlees gevoeliger door stokeren?

Author:
petronella
Posted:
zo, 05/06/2012 - 14:36
Ik ben sinds een aantal dagen aan het stokeren en flossen. Ik stoker mijn hele gebit, behalve tussen de achterste twee kiezen omdat ik daar niet bij kan en de stoker er ook niet tussen past, vandaar dat ik daar floss. Nu heb ik het idee dat mijn tandvlees sinds ik stoker veel gevoeliger is dan eerst en dat de openingen tussen mijn kiezen groter worden, dus dat het tandvlees zich terugtrekt. Is dit normaal als je net begonnen bent met stokeren?
Even voor de duidelijkheid, mijn tandvlees bloedde af en toe met poetsen, vandaar dat ik nu stoker.
Lieneke

De eerste paar dagen is het zeker gevoelig. Je merkt nu pas dat het ontstoken is. Meestal is er na 2 wk een keerpunt. Het tandvlees slinkt nu; de zwelling raakt weg. Dat er ruimtes onstaan heeft ook een voordeel; je merkt nu pas hoeveel er tussen de tanden zit...en zo wordt je er ook aan herinnert om het dagelijks te gebruiken. Er is dus niet echt sprake van terugtrekken waarbij er blote tandhalzen onstaan maar slecht het verdwijnen van de zwelling door de onsteking.
ma, 05/07/2012 - 08:38 Permalink