onregelmatige/scheve tanden

Author:
Stapel
Posted:
za, 05/19/2012 - 14:33
Beste mensen,

Wat kan ik doen tegen onregelmatige/scheve tanden?
Mijn probleem is dus dat wanneer ik lach, je veel meer tandvlees aan de linkerbovenkant ziet, en mijn tanden daar ook (wanneer ik mijn mond opendoe, 'aaa' zeg) veel lager zitten. Ik wil graag dat mijn tanden in een wat rechtere lijn staan, zowel van boven(dus het tandvlees) als van onder. Ik heb een foto toegevoegd zodat jullie een wat beter beeld krijgen van wat ik bedoel:

http://i.imgur.com/d8qpI.jpg

Wat voor een behandeling kan ik hiervoor ondergaan? Ik las iets over tandvlees wegbranden en de linkerkant ietsjes laten wegslijpen? Heeft dat wel effect als je maar 2mm kunt wegslijpen? Ik ben geen expert en weet niet of dat ook op zal gaan
mijn geval.

Iemand advies?
vV

lastig te zien, ook omdat de foto is gemaakt in een situatie die niet zo gauw voorkomt (opgetrokken lip maar kiezen op elkaar) en het komt mij een beetje voor alsof de lip asymmetrisch wordt opgetrokken . dan wordt een oordeel al weer lastiger. Dit is echt iets wat gewoon door een tandarts gezien moet worden om te kunnen oordelen wat er wel of niet kan. Verder zie ik eigenlijk een best mooi gebit waarvan ik dan denk dat het zonde is eraan te gaan sleutelen .
za, 05/19/2012 - 14:50 Permalink
vV

zoals gezegd: niet van de foto te beoordelen, dit is geen ontspannen (glim) lach namelijk. ik denk dat bij iedereen die met de kiezen op elkaar geforceerd de bovenlip optrekt tandvlees te zien is wat bij een normale lach niet zichtbaar is. (bij mij wel, net geprobeerd..) . Naast dat ik denk dat je je daar iets te druk over maakt is dit iets wat je gewoon moet zien, en foto`s met het hele gezicht, profiel, lachlijn, mondfoto`s etc etc. niet door ons vanachter de pc te beoordelen, naast het persoonlijke aspect.
za, 05/19/2012 - 16:05 Permalink
Stapel

Dit is een foto waarbij ik echt moest lachen. In het echte leven krijg ik het ook vaak te horen. Maar je hebt gelijk, zal het wel door mijn tandarts laten beoordelen :). Omdat ik eraan gewend be'zie' ik het ook duidelijker op de foto. Door de lichtinval aan de rechterkant zie je het ook minder goed. Kortom: duidelijk, teveel factoren die meespelen om er een goede beoordeling van te geven.
Bedankt voor je reactie.
za, 05/19/2012 - 16:32 Permalink