Kroon plaatsen of kies trekken?

Author:
maaikemat
Posted:
wo, 05/30/2012 - 09:06
Hallo,

In mijn achterste bovenkies heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad (mijn verstandskiezen zijn al getrokken).
Nu is al twee keer de vulling van die kies gebroken en stelt mijn tandarts voor om een kroon op deze kies te plaatsen.
Ik vraag mij af, is dit wel echt nodig?
Aangezien het mijn achterste kies is, laat ik hem net zo graag trekken. Het is niet zo dat het een kies/tand in het midden van het gebit is waardoor bij het trekken ervan de stand van het gebit in het geding komt.

Nu wil ik bij de tandarts niet voor een voldongen feit komen te staan dat er niets anders mogelijk is dan een kroon. Ik begrijp het wel, dat levert voor de tandarts meer op dan een kies trekken. Dat terwijl ik mensen ken waarbij de kies wel gewoon getrokken is omdat die tandarts aangaf dat dat prima is en een kroon op een achterste kies niet echt nodig is.

Ik hoor graag wat hier daadwerkelijk mogelijk is. Dank alvast!

Maaike
vV

Ik begrijp het wel, dat levert voor de tandarts meer op dan een kies trekken
dat is dus niet zo...want hij zal er veel langer mee bezig zijn. Het rendement per uur zeg maar zal ongeveer hetzelfde zijn, dus dat is echt de reden niet. Vraag het hem zelf eens. Want ik begrijp dat er wel rondgevraagd is maar niet aan hemzelf of trekken een optie is. Soms is het idd een optie, even afhankelijk van staat van de rest van het gebit en wat de toekomstverwachting is. Maar dat mag hij uitleggen want hij heeft inzicht in restgebit en de foto`s.
wo, 05/30/2012 - 12:45 Permalink