Beste mensen, excuus als ik dit topic in de verkeerd sectie plaats, weet namenlijk niet precies waar ik dit onderwerp moet plaatsen. Echter vroeg ik mij het volgende af. Op de één of andere manier ben ik heel moeilijk te verdoven. Dit houdt in dat er veel meer verdovings vloeistof nodig is dan bij een gewone patient. Vandaag lach ik weer in de tandarts stoel voor een gaatje. Toen ik eenmaal verdoofd was ging het allemaal prima maar tot halverwege de behandeling... verdoving uitgewerkt:/. De tandarts gaf zelf aan dat het bijna onmogelijk was omdat deze verdoving minimaal 2 uur werkt, bij mij dus slechts een half uur. Weet iemand misschien waar dit aan licht?
Kort samengevat:
Verdoving werkt snel uit
Meer verdovingsvloeistof nodig als bij andere patienten
Heb lang de tijd nodig voordat de verdoving eenmaal is ingewerkt
Alvast bedankt.
Kort samengevat:
Verdoving werkt snel uit
Meer verdovingsvloeistof nodig als bij andere patienten
Heb lang de tijd nodig voordat de verdoving eenmaal is ingewerkt
Alvast bedankt.
Re: Verdoving
Ik heb er zelf ook last van gehad. Tot de tandarst een ander middel gebruikte (weet de naam niet meer). Waarschijnlijk zijn er dan ook pijnstillers die gee effect op je hebben.
Ga na wat de tandarts gebruikt en kijk samen met hem naar een alternatief, bijv. met een hamer je knock out slaan :wink:
[edit]: Het kan ook door stress komen dat de verdoving niet werkt. Te veel adrenaline in je bloed zorgt er ook voor dat dingen niet werken. Ben je bang voor de tandarts? Probeer dan vooraf iets van een kalmeringsmiddel te nemen.
Bedankt voor de reactie. Bang voor de tandarts ben ik zeker niet. oke ik zal eerlijk wezen, het is zeker niet me grootste hobby. Maar ik denk dat de meeste mensen daar hetzelfde over denken. Wat betreft stress.. hier heb ik geen last van gelukkig :). Ik zal het is met der er over hebben of er ook andere middelen zijn. Ze heeft me ondertussen al wel verschillende soorten verdovingen gegeven.
PS: Laten we dat van die hamer maar niet doen he :roll:, anders heb ik straks weer een andere probleem :smt003
Is een heel scala van mogelijke oorzaken. Een ander middel proberen is één van de mogelijke oplossingen, maar dat heeft jouw tandarts al geprobeerd schrijf je, en het heeft niet geholpen.
Een van de oorzaken is een gen-mutatie.
Dit verschijnsel komt veel voor bij "rood harigen", en personen die super "lenig" zijn. Vaak hebben zij een abnormale beweeglijkheid van armen, benen, pols en vingers. Door de gen-mutatie is het bindweefsel van een andere structuur dan gewoonlijk. Dit geldt dan ook voor de wanden van de bloedvaten. Ondanks dat de verdovingsvloeistof is gecombineerd met adrenaline, wordt het vloeistof depot versneld afgevoerd, waardoor het onvoldoende en van te korte duur werkzaam is.
Marcaïne met adrenaline (Bupivacaïne) is hierbij het aangewezen middel. Hou hierbij rekening met een inwerkingsduur van +- 30 minuten. Normaal is de werkingsduur van dit middel +- 9 tot 10 uur.
Het zou te veel worden om alle mogelijke oorzaken te beschrijven.
Wat @Meeljeme schreef : combineren met een kalmeringsmiddel, is een goeie methode, en zeker het proberen waard. Overleg deze zaken met jouw tandarts.
En als je nog vragen hebt ..... stel ze.
Bedankt voor het antwoord:)