Geachte mensen,
Ik heb gister een WKB ondergaan. Dit van de laatste kies rechtsonderin. Nu had ik nadat de verdoving was uitgewerkt een helse pijn in mn mond, dit tegengegaan met 2 paracetamol en 1 ibru per x. Eenmaal wakker geworden vandaag was de pijn nagenoeg weg. Maar nu in de avond begint het weer pijn te doen. Ook is het onmogelijk met de kies te kauwen.
Heeft de tandarts zn werk niet goed gedaan? Of kan dit normaal zijn na een WKB en moet ik gewoon afwachten?
Mvg
Erikje
Ik heb gister een WKB ondergaan. Dit van de laatste kies rechtsonderin. Nu had ik nadat de verdoving was uitgewerkt een helse pijn in mn mond, dit tegengegaan met 2 paracetamol en 1 ibru per x. Eenmaal wakker geworden vandaag was de pijn nagenoeg weg. Maar nu in de avond begint het weer pijn te doen. Ook is het onmogelijk met de kies te kauwen.
Heeft de tandarts zn werk niet goed gedaan? Of kan dit normaal zijn na een WKB en moet ik gewoon afwachten?
Mvg
Erikje
Re: Pijn na WKB
Het is een kloppend gevoel waar soms ook een heftige pijnscheut bij komt kijken.
De kanaalbehandeling is net bij mij afgemaakt en nu de verdoving is uitgewerkt heb ik weer een beetje last. Hoelang zal dit over het algemeen gaan duren?
De tandarts heeft nu de wortelkanalen tot (bijna) aan de wortelpunt gereinigd, ontsmet en opgevuld. Door het intensieve schoonmaken, ontsmetten en door het (door)persen van het vulmateriaal kan de omgeving van de wortelpunt tijdelijk geirriteerd zijn geraakt. Dit komt vaker voor en zal over het algemeen 1 tot 2 dagen klachten kunnen geven.
In enkele gevallen kan het enkele weken duren voordat de klachten verdwijnen; mochten de klachten langer aanhouden dan is het verstandig om uw tandarts te raadplegen.
dus ja ik denk dat het normaal is :)
Ik hoop het, kan vandaag nogsteeds niet mn tanden op elkaar zetten of de tand ook maar aanraken. Laat staan met de tandenborstel over de tand gaan.