Beste,
ik heb aan een bovenliggende kies een ontsteking die nu terugkomt na 2 weken. Tijdens mijn laatste tandartsbezoek zei de tandarts dat omdat de tand al een paar keer gevuld is geweest hij snel ontsteekt en je de tand alleen maar kan trekken om dit te voorkomen.
Ik wil niet raar overkomen, maar doe momenteel alles om mijn tanden te behouden en hoop dan toch om er vanaf te geraken zonder de tand te trekken.
De tandarts had me antibiotica gegeven voor de ontsteking amoxiclav 500mg, nu had ik wel net na het krijgen van die antibiotica een bronchitis opgedaan die dan volgens mij ook aangevallen word door de antibiotica en de antibiotica misschien niet de volledige werking heeft.
Deze ontsteking is er voor het eerst gekomen na een heel hevige sinusitus waarbij er heel veel druk op die tand kwam.
Ik poets mijn tanden 3 x daags en spoel met mondwater, is er nog iets dat ik kan doen om te voorkomen dat deze tand getrokken moet worden. Was misschien de antibiotica te weinig?
Voor deze ontsteking heb ik nog nooit last gehad aan die of aan een of andere tand.
Nadine
ik heb aan een bovenliggende kies een ontsteking die nu terugkomt na 2 weken. Tijdens mijn laatste tandartsbezoek zei de tandarts dat omdat de tand al een paar keer gevuld is geweest hij snel ontsteekt en je de tand alleen maar kan trekken om dit te voorkomen.
Ik wil niet raar overkomen, maar doe momenteel alles om mijn tanden te behouden en hoop dan toch om er vanaf te geraken zonder de tand te trekken.
De tandarts had me antibiotica gegeven voor de ontsteking amoxiclav 500mg, nu had ik wel net na het krijgen van die antibiotica een bronchitis opgedaan die dan volgens mij ook aangevallen word door de antibiotica en de antibiotica misschien niet de volledige werking heeft.
Deze ontsteking is er voor het eerst gekomen na een heel hevige sinusitus waarbij er heel veel druk op die tand kwam.
Ik poets mijn tanden 3 x daags en spoel met mondwater, is er nog iets dat ik kan doen om te voorkomen dat deze tand getrokken moet worden. Was misschien de antibiotica te weinig?
Voor deze ontsteking heb ik nog nooit last gehad aan die of aan een of andere tand.
Nadine
Re: Terugkerende ontsteking aan kies
Maar ik ben een reserve Amsterdammer en daarmee héle mondige patienten gewend :wink:
Ik kan het mis hebben, maar in mijn boekje staat ook nog iets over wortelkanaalbehandelingen.
Maar daar zit je misschien ook niet op te wachten.
Ik zie zelf de meeste klachten verdwijnen als mensen echt ook tussen hun kiezen gaan schoonhouden.
Dan kun je niet jezelf aanleren.
Maar een mondhygiënist kan dat wel.
Ik zie dat mensen die bij de mondhygiënist zijn geweest 2 tot 3 keer zo lang met hun oude vullingen doen als anderen.
Door zo iets simpels als flossen of ragen te leren van een expert.
Dan wat anders: het is niet ongebruikelijk dat je na een bronchitis ook last krijgt van je bovenste kleine kiezen, dus die net achter de hoektand zitten. Dus dat van je longen er iets 'overspringt' naar je kiezen.
bedankt voor je antwoord, heb ondertussen besloten niet naar dezelfde tandarts terug te gaan. Heb er een andere gezocht voor mocht het niet beteren.
Ik had online een tip gevonden om met warm zout water je mond zo veel mogelijk grondig te spoelen, na nu al 3 keer grondig gespoeld te hebben op 2 dagen met dit warm zout water heb ik momenteel geen of bijna geen pijn meer. Helpt het nu genezen of verdooft het enkel (toch al de hele namiddag, zelfs geen pijn tijdens het eten),dat zal ik pas binnen een paar dagen zien. Ik zal het hier ook terug op melden.
groetjes
Nadine
Dat heeft vrijwel hetzelfde effect als het reinigen tussen de kiezen.
Ik wilde het niet opperen, maar de overstap naar een andere tandarts klinkt logisch.