Voortand plotsklap los

Author:
outlandos
Posted:
di, 06/05/2012 - 23:58
Zojuist at ik een stuk hard brood en voelde ik een naar gevoel onder in mijn mond. Gelijk in de spiegel gekeken en wat blijkt, er zit een tand los. Hij valt er nog (net) niet uit.

Wat moet ik doen? Morgenochtend tandarts bellen lijkt me, maar kan ik nu gewoon poetsen of beter even niet? Water of melk drinken vannacht? Nog andere tips?

Het is een rot gevoel, maar heb verder geen probleem gebit (ben pas 25).

Albast bedankt voor de tips!
outlandos

hoe is het afgelopen met je losse voortand ?

Dat viel helaas niet mee :(

De wortel bleek in zijn geheel te zijn opgelost..

Ongeveer 10 jaar terug ben ik van het klimrek gevallen, letterlijk op mijn mond en toen was er een kanaal behandeling nodig, dit schijnt de oorzaak te zijn dat de tand nu de wortel als iets overbodigs zag en deze dus heeft opgelost ( :smt017 )

De tandarts heeft de tand eruit gehaalt, bewerkt en er terug in gezet (geplakt), duurde bij elkaar bijna 2 uur, maar ziet er wel netjes uit. Dit is een tijdelijke oplossing, hij wil nagaan of een implantaat oid mogelijk is, maar vanwege de breedte (of liever gezegd smalte) van de tand is dit misschien niet mogelijk.

Wat zou dan volgens jullie de beste oplossing zijn? Hij had het over een brug oid, maar ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. Ik hoop op een oplossing die er netjes uitziet :oops:
do, 06/07/2012 - 01:02 Permalink