Antibiotica

Author:
nianno
Posted:
do, 06/07/2012 - 19:52
Ik heb in maart 2012 een Wkb ondergaan. Bij druk boven aan de kies voel ik nog steeds pijn en het lijkt af en toe wat te verergeren
Nu hoorde ik van een vriendin dat de punt van de wortel dan nog ontstoken kan zijn en dat het eventueel met een antibiotica kuur
opgelost kan worden. Ik heb hier nog een kuur van 5 dagen Ciprofloxacine Sandox 500 mg. liggen. Mag ik deze kuur hiervoor gebruiken?
(ben ondertussen ook ontzettend verkouden, zou dat misschien ook gelijk over zijn :) )
Help de kinderen

Verkoudheid is een virus en daar helpt antibioticum niet tegen. Een wortelpunt ontsteking wordt niet opgelost met antibioticum, hooguit heb je tijdelijk minder klachten daardoor.
Bovendien hoort een tandarts te bekijken wat het probleem is met de kies en zonodig te behandelen, al dan niet in combinatie met een op het probleem toegespitste antibioticumbehandling. Niet doen dus.
do, 06/07/2012 - 21:11 Permalink
vV

zou eerst de verkoudheid afwachten, kan zijn dat het een holte ontsteking is (waar AB dan wel weer voor helpt, maar niet per se nodig is dus liever niet) voor een probleem bij de kies doet AB niets aan de oorzaak, geeft alleen een tijdelijke verlichting, symptoombestrijding dus en niet geindiceerd.
als het van de kies afkomt is een herbehandeling op zijn plaats, wellicht een kanaal niet gevonden in eerste instantie.
Welke kies is het precies en hoeveel kanalen zijn er gevuld?
Of wellicht een apex resectie door de kaakchirurg, als er met herbehandeling geen winst te behalen is van die kant af.
vr, 06/08/2012 - 09:51 Permalink