problemen met tandvlees bij brug

Author:
lelijkgebit
Posted:
vr, 06/08/2012 - 19:42
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar een brug. Het tandvlees boven de dummy is nu voor de 2e keer geirriteerd. De eerste keer heb ik er iets uitgeraagd en toen was het vrijwel direct over. Ik heb dit wel gemeld aan de mondhygieniste maar zij zag er niets raar aan, wat ook klopt want het was immers over. Maar nu heb ik het weer.
Ik heb het idee dat het tandvlees niet mooi aansluit op de dummy en er daardoor etensresten tussen komen ofzo. Kan dat? En wat kan ik eraan doen om het te voorkomen of om het goed schoon te houden?
(ben zuinig op mijn gebit en poets, stook en raag trouw)

Groetjes,
Lelijkgebit
Lieneke

Ja, dat kan. Tpv bruggen en kronen zie ik heel vaak onrustig tandvlees. Soms gaat het nooit weg, maar het wordt ook niet erger. Aan kronen zit inderdaad vrijwel altijd een randje wat als vergaarbakje functioneert. Kaart het eens aan bij de tandarts, wellicht valt er nog iets aan te doen.
za, 06/09/2012 - 10:23 Permalink
babsie67

Lelijkgebit ook ik heb een soort gelijk iets als wat jij hebt....ook problemen aan het tandvlees na het plaatsen van de brug in december....tandvlees was erg rood en gezwollen uiteindelijk kwam er bij mij een hele bult op het tandvlees bleek het ontstoken wortelpunt onder de kies te zijn onder de brug......in juni geholpen door kaakchirurg een apex.....2 weken daarna een hele fistel op tandvlees is zelf open gegaan....antibiotica gehad....maar nu uiteindelijk over een week weer een 2e behandeling door de kaakchirurg wil het tandvlees en de wortels toch nog eens weer behandelen......ben er eerlijk gezegd wel klaar mee....een brug heel mooi maar de gevolgen erna drama........dacht eerst dat de irritatie aan het tandvlees kon komen door het materiaal waarvan de brug gemaakt is.....maar dat is het toch niet.......jij heel veel sterkte!!!
wo, 07/11/2012 - 20:10 Permalink