Help, Pijnlijke opgezwollen kaak?

Author:
Peachy
Posted:
wo, 06/06/2012 - 15:05
Hallo, ik weet niet of ik mijn onderwerp hier goed plaats maar ik zit met een klein probleempje, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds 2 dagen heb ik een soort van bult achter/naast mijn verstandskies rechts bovenin. De eerste dag leek het alsof ik kiespijn had maar later kwam ik er achter dat het niet mijn kies was maar een knobbeltje er naast/achter. Ik kan niet precies omschrijven hoe het eruit ziet maar het lijkt wel opgezwollen. Vandaag (2e dag) kan ik mijn mond haast niet meer open doen. Ook trekt de pijn naar mijn oor. Eten en slikken gaat ook heel moeilijk. Ik ben doodsbang voor de tandarts dus ik vraag eerst hier om hulp.

Even op een rijtje:
- De pijn komt vanuit mijn mond net achter mijn verstandskies. Daar lijkt het gezwollen te zijn.
- De kleur van de zwelling is rood.
- Ik heb geen vieze smaak in mijn mond.
- Het is niet aan de buitenkant te zien, terwijl het vanuit de binnenkant wel zo voelt.
- Mijn hele rechter kant van mijn gezicht doet zeer (van kaak tot oor).
- Mijn mond kan niet ver open.
- Het kwam uit het niets.
- Mijn verstandskiezen zijn al door.
- Eten en drinken is moeilijk en pijnlijk.
- Ik begin te slissen en met consumptie te praten.
- Het is net alsof ik op mijn wang bijt.
- De laatste keer dat ik bij de tandarts was, was vorig jaar.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Newtan

En, overleefd?
Als het nog niet over is: dit is een ontsteking van je tandvlees die naar je wang is getrokken.
Morgen 3% waterstofperoxide halen en 5x daags 20 seconden mee spoelen.
Wel een beetje verdunnen, want het is sterk spul.

Als het weg is: prima.
Kan verder geen kwaad.
Als het terugkomt: spoelen met waterstofperoxide, zie boven.
zo, 06/10/2012 - 23:09 Permalink
Peachy

Bedankt voor het antwoord! Ik heb er echt 3 dagen heel erg last van gehad. Op dit moment is de pijn weg maar ik voel het bobbeltje nog wel zitten. Het lijkt ook net alsof er een gaatje in mijn tandvlees zit, ook proef ik af en toe bloed. Verder heb ik geen last gehad van een vieze adem. Ik heb in het begin alleen maar gespoeld met listerine en volgens mij werkte dat wel prima. Gelukkig is de pijn nu weg maar mijn mond gaat nog steeds niet helemaal open, dus eten lukt wel maar gaat een beetje moeilijk.
ma, 06/11/2012 - 10:19 Permalink