plaatje

Author:
Debbie76
Posted:
vr, 06/08/2012 - 17:46
Hallo Ik ben Debbie en heb sinds een paar dagen een plaatje ivm een missende tand (naast mijn voortand) en wat missende kiezen, Ik kan er niet aan wennen de tandtechnicus heeft hem al kleiner gemaakt bij het verhemelte maar als ik hem een maar seconden in heb word ik kotsmisselijk en moet kokhalzen en overgeven, eten lukt zowiezo niet ermee en praten en drinken ermee maakt de misselijkheid en het kokhalzen alleen maar erger, de assistent zei al iets over pepermunt eten om te wennen en voor speeksel aanmaak maar slikken lukt er al niet eens mee, Ik weet nu naar een paar dagen echt niet meer wat ik moet, tandtechnicus vanmiddag maar weer gebeld en die zei dat ik maar moest proberen tot een dinsdag dat het een kwestie van wennen is. En dat geloof ik allemaal best maar nu sinds een maandag alles wat ik gegeten heb (zonder plaatje erin) er weer uitgekomen vanwege dat plaatje in mijn mond

hopelijk heeft iemand een tip voor me want ben ten einde raad op het moment.
Newtan

Eten met zo'n plaatje lukt eigenlijk alleen na een tijdje wennen.
En zelfs dan is het een kunst.
's Morgens een tijdje indoen om te wennen.
Eerst 3-4 minuten per keer.
Later langer.
Probeer eens kleefpoeder voor kunstgebitten, dat scheelt altijd.
Ik vermoed dat de kiezen niet goed op elkaar passen waardoor met bijten het plaatje van zijn plek komt.
Daar kan de tandarts wel wat aan doen.

Hoe lang moet je doen met het plaatje tot er iets definitiefs komt?
zo, 06/10/2012 - 15:39 Permalink
Debbie76

nou ben nog steeds misselijk en zit continue te kokhalzen, ben nu bezig met de tandarts voor een inplantaat, maar begreep dat je na een half jaar pas echt klaar bent ermee dat alles goed zit.

Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moedeloos van.

Bedankt voor je antwoord.

Debbie
wo, 06/13/2012 - 22:14 Permalink