Rekening tandarts

Author:
Misaba
Posted:
do, 06/14/2012 - 16:45
Hallo ik heb een rekening gekregen van mijn tandarts van vorig jaar april 2011.... Door een radioactieve behandeling schildklier zaten al mij tanden en kiezen zo los dat als ik een hap nam er een tand of kies in bleef zitten. Dus naar de tandarts helaas was mijn gebit niet meer te redden, moest aan een prothese. Direct happen in dat cement spul of wat het ook is voor noodprothese en de week erop verdoving erin en binnen 2 minuten was de rest eruit en noodvoorziening erin met 5 minuten stond ik weer buiten, het wachten had langer geduurd :lol:

Nu krijg ik eindelijk na zeer lang aandringen de declaraties van de tandarts toegestuurd, omdat ik al in de gaten had dat er niets van klopte er werd een P 30 in rekening gebracht i.pv. P 45.
H 30 gecompliceerde extractie met hechting en wondtoilet 18 x
P 30 techniek kosten
P 30 volledige prothese
P 40 immidiaat prothesetarief 18 x
P 45 Nood prothese
P 45 techniek kosten
P 14 2 x afdruk randopbouw
P 37 frontopstelling
P 17 beet registratie

Omdat ik nu de originele prothese heb kan ik zeggen dat ik P 14, P 37 en P 17 niet gehad heb. Ook de H 30 vind ik zeer vreemd.
De administratie van de tandarts werkt helaas niet mee. Als ik bij de codes kijk van Nza dan begrijp ik dat ik voor 3 verschillende protheses een gedeelte van Immediaat prothese, een volledige P 30 Prothese en de nood prothese de rekening te betalen krijg? Of zie ik dit verkeerd???
vV

er zijn neem ik aan fotos gemaakt, daar is wel op te zien of die H30`s op zijn plaats waren. prothese is of P30 of P45, mag allemaal, P30 was denk ik de meest voor de hand liggende . De rest is een welles nietes verhaal. Schrijf hem aan zou ik zeggen, tekst en uitleg binnen 2 weken, anders via geeigende weg klacht dan mogen anderen zich erover buigen. Of schakel de adviserend tandarts van de zorgverzekeraar in (is immers grotendeels bij de basisverzekering gedeclareerd) , maar verwacht daar niet teveel van (zijn overbelast meestal, als ze er al 1 hebben..)Vraag ook even een kopie technieknota op, moet ie verstrekken...(net zoals een kopie factuur overigens.)
do, 06/14/2012 - 18:56 Permalink
Misaba

Bedankt voor het antwoorden :D er zijn inderdaad foto's gemaakt daar was dus op te zien dat alles los zat, mijn tandvlees was ook zeer ernstig teruggetrokken een behandeling voor parodontitis had geen zin juist omdat alles los zat. Ik probeer al maanden de declaraties te krijgen maar ze werken niet mee.... gisteren wat gekregen waar dus wat ik boven heb opgeschreven zwart op wit gedeclareerd wordt. Het merendeel is ook voldaan door mijn verzekering, ik was/ben in 2011 volledig verzekerd voor alles. Nu heeft mijn verzekering een klein gedeelte niet voldaan omdat er geweigerd word een machtiging aan te vragen met terugwerkende kracht, mijn verzekering betaald dan alsnog de rest. Maar administratie zegt dat is niet nodig je betaald de rest zelf maar. Maar vind het wel vreemd dat er 3 verschillende codes voor prothese word gebruikt. Ik neem je advies ter harte en ga morgen bellen.

Ik zal direct de foto's en declaratie tandtechnicus opvragen.
do, 06/14/2012 - 19:25 Permalink
vV

Die aanvraag snap ik even niet, dit soort behandelingen is machtigingsvrij, tenzij de kosten heel erg buiten de normale grenzen vallen, dat zal dan dus wel de reden zijn. Wat is bij de verzekering aan techniekkosten
gedeclareerd?
vr, 06/15/2012 - 10:49 Permalink