Hallo,
enkele jaren geleden moest een van mijn voortanden ontzenuwd worden. Na verloop van tijd ging die tand verkleuren en liet ik er daarom een composiet facing op plaatsen. De tandarts deed beide voortanden. Omdat de verkleurd tand niet zou doorschijnen, maakte hij de facing voor deze tand dikker. Gevolg is nu dat de facing op de dode tand witter lijkt dan de andere. Weet iemand of dat na verloop van tijd normaliseert? (met koffie drinken en zo?)
enkele jaren geleden moest een van mijn voortanden ontzenuwd worden. Na verloop van tijd ging die tand verkleuren en liet ik er daarom een composiet facing op plaatsen. De tandarts deed beide voortanden. Omdat de verkleurd tand niet zou doorschijnen, maakte hij de facing voor deze tand dikker. Gevolg is nu dat de facing op de dode tand witter lijkt dan de andere. Weet iemand of dat na verloop van tijd normaliseert? (met koffie drinken en zo?)
Re: Facing te wit
Nee, de dode tand werd niet vooraf gebleekt. Mijn tandarts doet dat geloof ik niet.
Ik weet niet of hij er een laagje zal willen afdoen, uit schrik dat het verkeerd uitdraait.
Het is het vragen waard. U denkt niet dat de kleur nog zal normaliseren?
ik snap niet dat hij niet inwendig bleekt, is en eerste keus, en niet zo moeilijk.
Lukt dat met enkel polijsten? of moet er geboord worden?
valt meer onder polijsten, maar ghoeveel en waarmee hangt af van de situatie, waar ik dus geen beeld van heb.