Pijn op de plek waar kies is getrokken

Author:
Irving
Posted:
zo, 06/17/2012 - 23:50
Twee maanden geleden zijn de kiezen aan dezelfde kant van mijn mond getrokken. Hoewel het trekken relatief zonder complicaties verliep, heb ik toch zeker een week of twee er last van gehad. Daarna is het langzaam over gegaan.

Inmiddels doet het op dezelfde plek weer pijn. Wel minder pijn dan toen ze net getrokken waren, maar het lijkt om dezelfde zeurende pijn te gaan die ik toen ook had. De pijn komt voornamelijk opsteken bij het kauwen van harde stukjes.

Moet ik contact op gaan nemen met mijn tandarts? Of is dit een normaal verschijnsel en moet ik het even afwachten? Iemand heeft me al gezegd dat het een normaal verschijnsel is en dat het mogelijk verband zou kunnen houden met het terug groeien van bot.
Newtan

Oh. Dan is het normaal, want je bot is nu weer aan het genezen en dat geeft inderdaad wat last.
Vooral in de onderkaak waar zonder wortels de kaak eigenlijk te dun is om kracht op de voortanden te zetten.
Dit verschijnsel heb je ook met een gebroken been nadat het gips er af is.
Maar de kaak wordt daar weer sterker, dus maak je geen zorgen.
di, 06/19/2012 - 07:32 Permalink
Irving

Sorry voor mijn late reactie. Inmiddels heb ik contact gehad met de kaakchirurg omdat hij de verstandskiezen aan de andere kant nog moest trekken en hij heeft ook weer naar de oude wond gekeken. Ik heb niet helemaal begrepen wat er nou aan de hand was. De kaakchirurg heeft het het me verteld, maar de beste man heeft een onverstaanbaar Duits accent en gebruikte nogal wat vakjargon. Het enige wat ik eruit kon halen was dat er iets van bot ingestort was in de holte van de wond ofzo. Volgende week moet ik in ieder geval terugkomen om specifiek hiernaar te laten kijken.

In ieder geval bedankt voor de vlugge reactie! :)
ma, 07/09/2012 - 00:12 Permalink