tandartsbehandelingen

Author:
danielle2007
Posted:
za, 06/23/2012 - 18:11
Hallo,
Ik ben danielle en al tien jaar niet meer bij de tandarts geweest :oops: :oops: Heb erg veel angst voor de tandarts en het geluid van die boor verschrikkelijk!!
Nu ben ik vorige week weer voor het eerst naar de tandarts geweest (alleen kijken in de mond) Nu moet er een hoop gebeuren:
-volledige wortelkanaalbehandeling met 2 elementen
-6 eenvlaksvulling
-3 tweevlaksvulling
-2 drievlaksvulling
-4 vier of vijfvlaksvulling
Moeizaam kies trekken
gebitsreiniging uitgebreid totaal 1260 euro
Nu is mijn vraag? Wat is beter dat ik alles beetje bij beetje laat maken of dat ik alles laat trekken! Want als ik alles beetje bij beetje laat maken ken ik mezelf en dan durf ik niet meer
groetjes, danielle
Help de kinderen

Beste Daniëlle,

Natuurlijk niet laten trekken. Volgens je bericht hoeft er maar één getrokken worden. Wél vragen of er veel in een keer kan als je dat het prettigst vindt.
Dan : uitgebreide behandeling bij de mondhygiëniste waar natuurlijk ook poets, raag en flossinstructie bij hoort.
Wellicht moet wát je eet en hoe vaak je eet aangepast worden.

Soms helpt het om jezelf een kadootje te geven na een behandeling. (overigens is het mooiste kadootje al dat eventuele pijn zal verdwijnen en dat je gebit er veel mooier uit komt te zien, ook zal je misschien een betere smaak krijgen)

Als je gebit eenmaal op orde is en je dat kan houden dan zal je tandartsangst wellicht vanzelf minder worden omdat er bij volgende afspraken niets meer hoeft te gebeuren als het meezit.

Geloof me, ik heb alees aan den lijve ondervonden.

Sterkte ! Laat het weten !
zo, 06/24/2012 - 09:52 Permalink
danielle2007

thanx voor je reactie! Mijn voortanden zijn er wel slecht aan toe afgebroken, veel tandplak, gaatjes. Ben er nog niet over uit! Misschien kan kaakchircurg onder narcose alles mooi maken, ik vind het ook verschrikkelijk om bij een behandeling water in mijn keel te krijgen geeft een gevoel van stikken en ik adem ook veel door mijn mond

liefs
zo, 06/24/2012 - 10:12 Permalink
mecánico para …

een kaakchirurg gaat onder narcose geen vullingen maken. dan heb je echt een tandarts nodig om dat te doen. wie weet is er met je eigen tandarts in samewerking met een Centrum Bijzonder TAndheelkunde of een tandarts met narcose faciliteit wat te regelen. kost een berg geld, maar goed, jij hebt een probleem en je wilt er van af en wil ze al laten trekken........dat is zo definitief
niet doen hoor!
zo, 06/24/2012 - 11:59 Permalink
danielle2007

hoi,
Ik wist niet dat een kaakchircug geen gaten vult. Mijn voortanden zit ik wel mee ik weet niet of dat te maken is, laatst is er een stuk afgebroken en de punt was helemaal zwart is dat dan geen dode tand, misschien een beetje stomme vraag
liefs
zo, 06/24/2012 - 12:44 Permalink
Help de kinderen

Beste Danielle,

Je zou verbaasd zijn als je ziet wat tandartsen nog kunnen maken van een ogenschijnlijk niet meer te redden gebit ! Er zijn indeerdaad behandelingen voor angstpatiënten. We is het zo dat normalitaisr een tandarts een assistente heeft die vrijkomend water bij de behandeling afzuigt. je hoeft dit dus niet in de keel te krijgen

Ik zou gaan voor renovatie als dat kan en jezelf een nieuw tandenleven beloven met goed poetsen, etemn, flossen, etc als alles af is (en ook nu al mee beginnen natuurlijk)

Sterkte !
zo, 06/24/2012 - 14:35 Permalink